زمان انتقال

معنی کلمه زمان انتقال در فرهنگستان زبان و ادب

{connecting time} [حمل ونقل هوایی] زمان مجاز برای جابه جایی مسافر از یک وسیلۀ نقلیه به وسیلۀ نقلیۀ دیگر براساس زمان ورود و خروج برنامه ریزی شدۀ آنها

معنی کلمه زمان انتقال در ویکی واژه

زمان مجاز برای جابه‌جایی مسافر از یک وسیلۀ نقلیه به‌وسیلۀ نقلیۀ دیگر براساس زمان ورود و خروج برنامه‌ریزی‌شدۀ آنها.

جملاتی از کاربرد کلمه زمان انتقال

در آن زمان انتقال دهنده پول در بیشتر ایالت‌ها شده به عنوان کسب و کاری بود که چک هارا نقد می‌کرد یا وجوه ارسالی نقد را برای ارسال از یک شخص به شخص دیگری از طریق مرزهای بین‌المللی، مانند اتحادیه غرب یا مانی گرم دریافت می‌کرد. برای مثال، پیش از سال ۲۰۱۰، کالیفرنیا، انتقال دهنده‌های پول را تحت قانون انتقال پول در خارج از کشور درآورد. یکی از رقبای ای گلد، شرکت ای بولیون برای صدور مجوز پولی از ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۰۲ درخواست اما توسط ایالت کالیفرنیا مطلع شد که کسب و کار خود را مرتبط با حسابهای طلا است تحت پوشش تعریف دولت از فرستنده پول قرار نمی‌گیرند.
برخی سوگیری‌های غیرحرفه‌ای این بخش خبری در موضوعات اجتماعی انتقاد چهره‌های سیاسی اصول‌گرا را نیز به دنبال داشته‌است. از جمله این موارد باید به پخش گزارشی دربارهٔ اهدای خون نمایشی یکی از رؤسای سازمان انتقال خون ایران از این بخش خبری و برجسته کردن آن اشاره کرد. علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد برخورد این بخش خبری را «بچه‌گانه» دانست و در تقاضایی رسمی از عزت‌الله ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواستار توقف این رویه شد. رئیس سازمان انتقال خون ایران نیز اقدام خبرنگار این گزارش را غیراخلاقی و شیطنت‌آمیز توصیف نمود.
در مبحث انتقال داده‌ها، ارتباط موازی روش انتقال چند رقم دودویی (بیت) به‌طور همزمان است. این ارتباط با ارتباطات سریال تفاوت دارد که تنها یک بیت را در واحد زمان انتقال می‌دهد؛ این تمایز یکی از راه‌های توصیف پیوندهای ارتباطی است.
برای مخاطبان استفاده می‌شود. به‌طور گسترده‌ای گفته شد و به‌طور گسترده شکلی که به اشتباه تفسیر شد استفاده شد تا اهمیت حالت تحویل را تأکید کند"ارتباطات شامل ۵۵٪ زبان بدن، ۳۸٪ تن صدا، ۷٪ محتوای کلمات،"به اصطلاح"قانون ۷٪ـ۳۸٪ـ۵۵٪" با این حال این چیزی نیست که تحقیقات اخیر ذکر کردـ بلکه، زمان انتقال احساسات، اگر زبان بدن، لحن صدا، و واژه ناسازگار باشند در آن هنگام زبان بدن و لحن
از جویدن تا مدفوع، رسوبات آلفا سینوکلئین بر هر سطحی از عملکرد دستگاه گوارش تأثیر می‌گذارد. علائم این بیماری شامل اختلال عملکرد دستگاه گوارش فوقانی مانند تأخیر در تخلیه معده یا اختلال عملکرد دستگاه گوارش تحتانی مانند یبوست و طولانی شدن زمان انتقال مدفوع است.
اندیش کده آمریکایی رند در گزارش تحقیقی خود، بازگشت به ایران را بهترین گزینه برای بسیاری از اعضای سازمان دانست؛ چون دولت ایران، بدنه این سازمان را از چندین سال قبل، عفو عمومی کرده بود و برخلاف برخی انتظارات، بسیاری از اعضای سازمان که زیر نظر صلیب سرخ به ایران بازگشته‌اند، تحت تعقیب قرار نگرفته‌اند. از سوی دیگر، بر اساس گزارش تحقیقی مؤسسه رند، بسیاری از اعضای سازمان که در اَشرف مستقر بودند، با فریب، به مقر سازمان انتقال یافته بودند. بسیاری از آنان از اسیران ایرانی در جنگ بودند که به آنان گفته شده بود که اگر به "اردوگاه اشرف" بیایند، اِمکان بازگشت به ایران را خواهند داشت.
هزینهٔ انتقال نفت و زمان انتقال آن با استفاده از این خط لوله به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد؛ به طوری که هزینهٔ انتقال هر بشکه نفت با استفاده از نفتکش نزدیک به ۶۰ سنت است که با اجرای این طرح هزینهٔ انتقال هر بشکه نفت به ۴۰ سنت کاهش می‌یابد.