ریشه کن کردن

معنی کلمه ریشه کن کردن در فرهنگ معین

( ~. کَ. کَ دَ ) (مص م . ) از بین بردن ، نابود کردن .

معنی کلمه ریشه کن کردن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) ۱ - درختی را از ریشه کندن . ۲ - چیزی را نابود کردن .

معنی کلمه ریشه کن کردن در ویکی واژه

از بین بردن، نابود کردن.

جملاتی از کاربرد کلمه ریشه کن کردن

پس از شکست در جنگ جهانی دوم، دولت اصلاحات آموزش و پرورش را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود قرار داد که این اهداف شامل ریشه کن کردن آموزه‌های نظامی گری و تبدیل ژاپن به یک دموکراسی صلح طلب بود. با تقلید از سیستم آموزشی آمریکا، ۹ سال تحصیل شامل ۶ سال در دوره ابتدایی و ۳ سال در دوره متوسطه اجباری شد. تعدادی اصلاحات در دوره پس از جنگ انجام شد که هدف آن، کاهش بار آزمون‌های ورودی، بین‌المللی سازی و ترویج فناوری‌های اطلاعاتی، متنوع سازی آموزش و حمایت از یادگیری مادام العمر بود.
در اوایل دهه ۱۹۵۰، هر سال حدود ۵۰ میلیون مورد آبله در جهان رخ می‌داد. برای ریشه کن کردن آبله، باید با جداسازی موارد و واکسیناسیون همه کسانی که در نزدیکی آن زندگی می‌کردند، از انتشار هر شیوع جلوگیری کرد. این فرایند به عنوان «واکسیناسیون حلقه» شناخته می‌شود. کلید این استراتژی، نظارت بر موارد در یک جامعه (معروف به نظارت) و مهار بود.
رئیسی در کارزار انتخاباتی خود بر بیکاری جوانان، و معضل فقر و مسکن تأکید کرده‌است. از وعده‌های او ساخت مسکن ارزان، سه برابر کردن یارانه‌های نقدی برای سه دهک پایین جامعه، تحویل مسکن مهر در سال اول دولت به مردم، ریشه کن کردن فساد و ایجاد یک میلیون شغل است.
آلما ساندکوئیست در ۷ ژانویه ۱۹۴۰ در استکهلم درگذشت از او به عنوان یکی از برجسته‌ترین پیشگامان ونورولوژی در سوئد در نیمه اول قرن بیستم یاد می‌شود که فعالانه در حل چالش‌های اجتماعی و سیاسی زنان شرکت داشت. او از طریق کار خود، عواقب بیماری‌های آمیزشی را به مقامات سوئد رساند و در مورد توسعه سیاست برای پیشگیری و درمان آنها مشورت کرد. او متعهد به تغییر قوانین برای بهبود شرایط برای زنان، و همچنین ریشه کن کردن قوانین حمایتی بود که با افراد بر اساس جنسیت متفاوت رفتار می‌کرد.
میسر نیست از دل آرزو را ریشه کن کردن کجا از سبزه بیگانه گلشن پاک خواهد شد؟