رنگ‌بندی

معنی کلمه رنگ‌بندی در فرهنگستان زبان و ادب

{colouration} [شیمی، مهندسی بسپار علوم و فنّاورى رنگ] نحوۀ چینش و کنار هم نشاندن رنگ ها

معنی کلمه رنگ‌بندی در ویکی واژه

نحوۀ چینش و کنار هم نشاندن رنگ‌ها.

جملاتی از کاربرد کلمه رنگ‌بندی

آرایش استتار عمدتاً برای مصارف استتار استفاده می‌شود و بسته به محل استفاده آن رنگ‌بندی می‌شود، بنابراین برای استفاده در مناطق کویری به رنگ زرد قهوه‌ای-ماسه‌ای، برای استفاده در جنگل‌ها و مراتع سبز-قهوه‌ای و سفید-خاکستری است. برای استفاده در مناطق یخی و برفی
آیفون ۵اس که همچنان از جنس آلومینیوم است دارای رنگ‌بندی جدیدی است و اپل رنگ‌بندی سنتی قبلی را رها کرده‌است. آیفون ۵اس در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی عرضه خواهدشد. البته حاشیه بالا و پایین تلفن که از جنس شیشه است همچنان سفید و مشکی است.
آیفون اس‌ای در سه رنگ در دسترس است: سیاه، سفید و نسخهٔ پروداکت رد قرمز. آیفون اس‌ای، هم‌راستا با رنگ‌بندی مدل‌های آیفون ۱۱ و آیفون اکس‌آر، از حاشیه‌های سیاه‌رنگ در اطراف صفحهٔ نمایش برخوردار است.
اندازه آن خیلی بزرگ نمی‌شود و با مواظبت حداکثری از نقطه نظر نور و حرارت، رنگ‌بندی روی برگها توسعه می‌یابد و شاخه گل‌دهنده آن در اواخر تابستان ظاهر می‌شود. هر برگ می‌تواند یک گیاه جدید تولید کند.
رنگ‌بندی سیم‌های برق در بین کشورها(تا تاریخ ۲۰۰۶[بروزرسانی]) همان استاندارد انگلستان٬ اروپا٬ استرالیا و نیوزیلند آی‌ئی‌سی ۶۰۴۴۶ است. ایران از استاندارد ۲۰۰۴ پیروی می‌کند.
آجر شاموتی تفاوت‌هایی در ساختار و نحوه تولید با دیگر آجرها دارد. برای تولید این آجر ابتدا کائولن، بنتونیت، خاک نسوز، خاک رس پلاستیک و رس فلینت پخته شده و سپس با دیگر مواد مخلوط می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا آجر شاموتی استحکام بسیار بالایی در برابر عوامل خارجی داشته باشد. رنگ‌بندی این آجر از کرم روشن شروع شده و به قهوه‌ای روشن ختم می‌شود. تنوع رنگ بالای این محصول باعث شده تا محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کند. هر یک از رنگ‌های این آجر می‌توانند در بخش‌های مختلف از دکوراسیون داخلی و حتی نمای خارجی ساختمان‌ها مورداستفاده قرار بگیرند. ازآنجا که کرم رنگی خنثی است، به‌راحتی می‌توانید رنگ کرم این آجر را نیز با هر نوع دکوراسیونی و با هر رنگی هماهنگ کنید.
این گوشی در ۶ رنگ‌بندی سپید، سیاه، آبی، زرد، مرجانی (صورتی مایل به نارنجی) و سرخ به بازار ارائه شد.