رشته فرنگی
معنی کلمه رشته فرنگی در فرهنگ معین

رشته فرنگی

معنی کلمه رشته فرنگی در فرهنگ معین

( ~. فَ رَ ) (اِمر. ) ماکارونی .

معنی کلمه رشته فرنگی در فرهنگ عمید

نوعی رشته که از آرد سیب زمینی یا آردگندم به شکل نوار یا لولۀ باریک درست میکنند، ماکارونی.

معنی کلمه رشته فرنگی در فرهنگستان زبان و ادب

{vermicelli} [علوم و فنّاوری غذا] نوعی خمیراک رشته مانند با قطر کم و طول زیاد

معنی کلمه رشته فرنگی در دانشنامه عمومی

رشته سوپ که برخی آنرا به نامهایی مثل رشته سوپی، ورمیشل و رشته فرنگی هم میخوانند، به خمیری که از ترکیب آرد از قبیل آرد گندم، آرد گندم سیاه ( چاودار ) ، آرد برنج یا دیگر انواع آردهای نشاسته دار با آب و نمک به وجود آمده و سپس به شکل رشته های نازک و دراز شکل داده شده است، گفته می شود.

معنی کلمه رشته فرنگی در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:ماکارونی

معنی کلمه رشته فرنگی در ویکی واژه

ماکارونی.

جملاتی از کاربرد کلمه رشته فرنگی

آرتور گئورگی آلکسانیان (ارمنی: Արթուր Գևորգի Ալեքսանյան; زاده ۲۱ اکتبر ۱۹۹۱) کشتی‌گیر اهل ارمنستان است که در رشته فرنگی فعالیت می‌کند.
آرتور مکرتچیان (ارمنی: Արթուր Մկրտչյան) یک کشتی‌گیر رشته فرنگی اهل ارمنستان است. که در جام جهانی کشتی ۲۰۱۲ در سارانسک در وزن ۶۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد.
آرمان آدیکیان (ارمنی: Արման Ադիկյան؛ زادهٔ ۱۰ نوامبر ۱۹۸۴) کشتی‌گیر مرد رشته فرنگی اهل ارمنستان است؛ که در جام جهانی کشتی ۲۰۱۰ در ایروان موفق به کسب مدال نقره شد. وی در وزن ۶۶ کیلوگرم فرنگی مردان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ به رقابت پرداخت.
چو مین بر پایه رشته فرنگی تفت داده شده‌است به سبک چینی در زمان مدرن غذای مورد علاقه نپالی‌ها است. این غذا یکی از محبوب‌ترین ناهارهای روزمره در خانواده‌های نپالی است.
آشپزی اندونزیایی مجموعه ای از سنت‌های مختلف آشپزی و تزئین غذای منطقه ای است که در کشور مجمع الجزایر اندونزی رواج دارد. طیف گسترده‌ای از دستورالعمل‌ها و غذاها وجود دارد زیرا اندونزی تقریباً از ۶۰۰۰ جزیره پرجمعیت از مجموع ۱۷۵۰۸ جزیره در بزرگترین مجمع الجزایر جهان تشکیل شده‌است بیش از ۳۰۰ گروه قومی اندونزی را خانه خود می‌نامند. بسیاری از غذاهای منطقه ای وجود دارد که اغلب مبتنی بر فرهنگ بومی این کشور با تأثیرات خارجی است. اندونزی حدود ۵۳۵۰ دستورالعمل سنتی پخت غذا دارد که ۳۰ مورد از آنها جز مهمترین‌ها در نظر گرفته شده‌اند. غذاهای اندونزی ممکن است شامل غذاهای برنجی، رشته فرنگی و سوپ در غذاخوری‌های محلی تا میان‌وعده‌های کنار خیابان باشد.
غذاهای اندونزیایی از نظر منطقه بسیار متفاوت است و تأثیرات مختلفی دارد. غذاهای سوماترایی، برای مثال، اغلب تحت تأثیر خاورمیانه و هند قرار گرفته‌است، غذاهای اندونزی شرقی شبیه غذاهای پولینزی و ملانزی است. عناصر غذاهای چینی در غذاهای اندونزیایی دیده می‌شود: غذاهایی مانند رشته فرنگی، گلوله‌های گوشتی و رول‌های بهاری کاملاً پذیرفته شده‌اند.
پاستا هم نام این نوع رشته فرنگی‌ست و هم نام غذاهایی که پاستا ماده اصلی آنها باشد. پاستا معمولاً با سس سرو می‌شود. صدها شکل مختلف پاستا وجود دارد که اگر نه در سرتاسر ایتالیا، دست کم به صورت محلی با نام‌های متفاوت شناخته می‌شوند.
آلکساندر استپانیان ( اوکراینی: Олександр Степанян؛ زادهٔ ۱۰ ژانویهٔ ۱۹۶۸) کشتی‌گیر در رشته فرنگی ارمنی‌تبار اهل اوکراین که در وزن ۵۸ کیلوگرم مردان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۰ سیدنی به رقابت پرداخت.