رانگا

رانگا

معنی کلمه رانگا در لغت نامه دهخدا

رانگا. ( اِ ) رامگا. رانکا. در تداول مطبعه سینی مانندی است آهنین که صفحات چیده شده را برای زیر ماشین بردن در آن مینهند. ( از یادداشت مؤلف ). رجوع به رامگا و رانکا شود.

معنی کلمه رانگا در فرهنگ معین

[ روس . ] (اِ. ) = رامکا: سینی فلزی مستطیل که حروف چیده شدة دستی را در آن گذارند.

معنی کلمه رانگا در فرهنگ فارسی

رامگا . رانکا . در تداول مطبعه سینی مانندی است آهنین که صفحات چیده شده را برای زیر ماشین بردن در آن مینهند .

معنی کلمه رانگا در دانشنامه عمومی

رانگا شهری در شهرستان کونگوسی در استان بام در بورکینافاسوی شمالی است و جمعیت آن ۵۳۰ نفر است.

معنی کلمه رانگا در ویکی واژه

رامکا: سینی فلزی مستطیل که حروف چیده شدة دستی را در آن گذارند.

جملاتی از کاربرد کلمه رانگا

هرانگاهی که این چل روز بگذشت یقین دانم که شه را سوز بگذشت
طغرانگار نامه سیاهان ملک عشق خال است و خط و کاکل و زلف زره گرش
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۲۰۲۰، ۶۳٫۵ درصد پیرو دین اسلام، ۱۸٫۷ درصد پیرو بودیسم، ۹٫۱ درصد پیرو مسیحیت، ۶٫۱ درصد پیرو هندوئیسم و ۲٫۷ درصد پیرو دیگر مذاهب، یا بی‌مذهب می‌باشند. سایر اعتقادات شامل جاندارانگاری، دین عامیانه، آیین سیک و بهائیت هستند.
خودبرترانگاری شاید برجسته‌ترین نمود اثر بیش اعتمادی باشد. خودبرترانگاری به قضاوت در مورد عملکرد خود در مقایسه با عملکرد دیگران گفته می‌شود. این زیرمجموعه بیش اعتمادی زمانی روی می‌دهد که افراد فکر می‌کنند که از دیگران بهتر و برتر هستند یا «بالاتر از میانگین هستند.» خودبرتربینی عمدتاً در مورد تکالیف ساده روی می‌دهد؛ مواردی که معتقدیم که انجام موفقّیت‌آمیز آن‌ها آسان است. یک تبیین برای این نظریه، توانایی آن در خود-ارتقایی است.
مرگ آدمی نکوکار، راحت جان اوست و مرگ شریر راحت جان دیگران است. نیکوترین مال آدمی آن است که او را نگاه دارد و بدترین آن که آدمی آن رانگاه دارد.
یک روز شیخ در میهنه مجلس می‌گفت درویشی بر پای خاست و یک من گوشت التماس کرد شیخ گفت ای درویش این گوشت چه خواهی کرد؟ گفت شوربایی خواهم پخت شیخ گفت چرا گفتی شوربا که شوری در خویش افکندی! درویش گوشت را بخانه برد، مردی بیگانه را دید با زن نشسته نه بصواب، خویشتن رانگاه نتوانست داشتن کارد بر کشید و زن و مرد را در حال هلاک گردانید و گوشت آنجا بگذاشت و بگریخت.
اعتصابات، دعاوی دادگاهی، و جنگ‌ها می‌تواند از خودبرترانگاری نشات گیرند. اگر شاکیان و متهمان بر این باور باشند که شایسته‌تر، منصف تر، یا محق تر از رقبای حقوقیشان هستند، این می‌تواند سماجت آن‌ها را در پیگیری دعاوی حقوقی طولانی مدت ناکارآمد تقویت کند.
به رای و حزم جهان رانگاه تاند داشت ولی نتاند دینار خویش داشت نگاه
به وضعیت اوتیتا چاتورانگا دانداسانا رفته. زانوها، قفسه سینه و چانه را به‌طور همزمان روی زمین بگذارید. اگر ممکن نیست که همزمان این کار را انجام دهید، اول زانوها، بعد قفسه سینه و نهایتاً چانه را روی زمین قرار دهید.
پدر و مادر آیشواریا راجینیکانث و لاتا رانگاچاری هستند. او یک خواهر کوچکتر به نام سونداریا دارد که در صنعت فیلم تامیل نیز کار می‌کند.
گفت آه و فرانگاشت فی الفور شد میرصفی به سوی جنت
ما فتنه بر توایم و تو فتنه بر آینه ما رانگاه در تو، تو را اندر آینه
دقت بیش از اندازه نتایج عملی مهمی برای رفتار سرمایه‌گذاری و معامله در بازار سهام دارد. از آنجایی که بیزاینی‌ها نمی‌توانند با عدم توافق موافقت کنند، نظریه فاینانس کلاسیک در توضیح این نکته با مشکل رو به رو است که اگر معامله گران بازار سهام، بیزاینی‌های کاملاً معقولی هستند، پس چرا این همه معامله در بازار سهام وجود دارد. خودبرترانگاری می‌تواند جوابی برای این مسئله باشد. اگر بازیگران بازار اطمینان بیش از اندازه‌ای داشته باشند به اینکه برآوردهای آنان از ارزش یک دارایی صحیح است، تمایل بیش از اندازه‌ای برای معامله با کسانی خواهند داشت که اطلاعاتی متفاوت از اطلاعات آنان دارند.
خون رحمت رانگاه عجز می آرد به خوش پیش ابر نوبهاران چون زمین افتاده باش
توانا و دانا و دارنده اوست سپهر و زمین رانگارنده اوست
آرانگا ۱۲۰٫۴۹ کیلومترمربع مساحت و ۲٬۲۷۴ نفر جمعیت دارد.
فراوانی ادعاها از سوی مدارس مبنی بر اینکه دانش آموزان آن‌ها عملکردی بالاتر از میانگینِ ملی دارند، اثر «لِیک وبگون» نامگذاری شده‌است؛ این نامگذاری برگرفته از شهر فرضی گاریسون کلیور است که در آن شهر، «تمام بچه‌ها بالاتر از میانگین هستند.» خودبرترانگاری به همین ترتیب در بسیاری از اوضاع و احوال دیگر نیز مستند شده‌است. با اینحال، کروگر (۱۹۹۹) نشان داد که این اثر محدود به تکالیف آسان است که موفقیت در آن‌ها متداول است یا افراد در آن‌ها احساس توانمندی می‌کنند. این اثر در مورد تکالیف سخت معکوس می‌شود و افراد باور دارند که بدتر و پایین‌تر از دیگران هستند.