رانکی

معنی کلمه رانکی در لغت نامه دهخدا

رانکی. [ ن َ ] ( اِ مرکب ) آن جزء از پشت ستور بارکش که در میان کمر و دم واقع شده. ( ناظم الاطباء ). || آن قسمت از پالان که میان کمر و دم ستور بارکش را می پوشاند. ( ناظم الاطباء ). قسمتی از یراق اسب. ( یادداشت مؤلف ). نواری پهن که زیر دم خر و اسب و قاطر افتد. ( از یادداشت مؤلف ). تسمه عقب پالان که روی ران ستور قرار گیرد. پاردم. تسمه چرمی که از دو سوی پالان را بهم متصل کند و بر روی دو ران ستور زیر دم ستور افتد. و رجوع به رانگی در همین لغت نامه شود.
- دست برانکیش نمیرسد ؛ مزاحی نزدیک بدشنام است که بجای دست بدامنش نمیرسد گویند. رانکی قسمی از ساز است که بر دو ران افتد. ( امثال و حکم دهخدا ج 2ص 806 ).
- رانکی کسی بو دادن ؛ مذهب و دینی دیگر به نهانی گرفتن. ( یادداشت مؤلف ).
- || جاسوس بودن. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه رانکی در فرهنگ معین

(نَ ) (اِ. ) تسمة عقب پالان که بر ران چهارپا قرار گیرد، پاردم . ،~ کسی بودن کنایه از: منحرف شدن از جادة عفاف یا دیانت .

معنی کلمه رانکی در فرهنگ عمید

تسمۀ عقب پالان که روی ران ستور در زیر دم قرار می گیرد، پاردم. پالدم.

معنی کلمه رانکی در فرهنگ فارسی

تسمه عقب پالان که روی ران ستوردرزیردم قرارمیگیرد
( اسم ) تسمه عقب پالان که بر ران چارپا قرار گیرد پار دم .

معنی کلمه رانکی در ویکی واژه

تسمة عقب پالان که بر ران چهارپا قرار گیرد، پاردم. ؛~ کسی بودن کنایه از: منحرف شدن از جادة عفاف یا دیانت.

جملاتی از کاربرد کلمه رانکی

فرانکی نجی چی-هونگ به عنوان برادر تین چو
آبشار مانیاوا (به اوکراینی: Манявський водоспад) بلندترین آبشار در کوه‌های کارپات که در استان ایوانو فرانکیسوک اوکراین واقع شده‌است. آبشار به درهٔ عمیقی تقریباً به طول ۲۰۰ متر می‌ریزد و دارای یک دریاچه کوچک نیز هست.
آنت در فیلم‌های بسیار ایفای نقش نمود و ترانه‌ها و وآلبوم‌هایی را نیز تولید کرد. در سال ۱۹۸۷ برای یک سری از کنسرت‌های تبلیغاتی برای فیلم بازگشت به ساحل دوباره در کنار فرانکی اولون قرارگرفت و برای نخستین بار متوجه علائمی مانند سرگیجه خود شد ولی این موضوع را برای مدت طولانی از دوستان و خانواده خود مخفی نگه‌داشت تا سال ۱۹۹۲ برای مقابله با شایعه اعتیاد او به الکل به علت عدم تعادل در راه‌رفتن، برای نخستین بار اعلام نمود که از بیماری اسکلروز چندگانه رنج می‌برد. آنت در سال ۲۰۰۴ توانایی راه‌رفتن و در سال ۲۰۰۹ توانایی سخن گفتن را از دست داد و در نهایت در ۸ آوریل ۲۰۱۳ در سن هفتادسالگی بر اثر عوارض ناشی از بیماری ام‌اس در بیکرزفیلد، کالیفرنیا درگذشت.
آلمانی معیار بر پایه ترکیبی از تورینگی-ساکسونی بالا، فرانکی بالا و گویش‌های باواریایی است که همگی از گویش‌های آلمانی میانه و آلمانی بالا هستند که به شاخه ایرمینونی آلمانی بالا تعلق دارند (شماره‌های ۲۹–۳۴). بنابراین آلمانی به سایر زبان‌هایی که بر پایه آلمانی بالا هستند، همانند لوکزامبورگی (بر پایه گویش‌های فرانکی مرکزی – شماره ۲۹) و ییدیش است. گویش‌های آلمانی بالا در جنوب کشورهای آلمانی‌زبان، همانند آلمانی سوئیسی (گویش‌های آلمانیش – شماره ۳۴) و گویش‌های آلمانی پرشمار ناحیه گرانت است فرانسه، همانند آلزاسی (آلمانیش و فرانکی بالا - (شماره ۳۲)) و فرانکی لورین (فرانکی مرکزی – شماره ۲۹) نیز به آلمانی معیار مرتبط هستند.
هونگر روی اسکناس بیست فرانکی سوئیس (سری هشتم)، منتشر شده در اکتبر ۱۹۹۶ و در سال ۲۰۱۷ جایگزین شده‌است.
آریانا گراندِی یک برادر ناتنی بزرگتر از ازدواج قبلی مادرش دارد که اسم او فرانکی گراندِی است؛ او بازیگر، رقصنده و تهیه‌کننده است و قبلاً جزو رقصنده‌های آریانا گراندِی بوده.
در فرانسه، گونه‌های آلمانی بالای آلزاسی و فرانکی موزلی به عنوان «زبان‌های منطقه‌ای» شناخته می‌شوند، اما منشور اروپایی زبان‌های محلی یا اقلیت سال ۱۹۹۸ هنوز توسط دولت تصویب نشده‌است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال زوریا لوهانسک، باشگاه فوتبال چرنومورتس نووراسییسک، باشگاه فوتبال آرارات ایروان، باشگاه فوتبال کوبان کراسنودار، باشگاه فوتبال اسپارتاک ایوانو-فرانکیفسک و باشگاه فوتبال ژمچوژینا-سوچی اشاره کرد.
وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون جایزه فرانکی شده‌است.
جانی ترولاو (امیل هرش)، مواد فروش جوان و پولداری است است که با کمک نوچه‌های وفادارش به نام‌های فرانکی (جاستین تیمبرلیک)، تیکو و الویس (شان هاتوسی)، وظیفه پخش و توزیع حشیش تهیه شده توسط پدرش (بروس ویلیس) را بر عهده دارد. او روزی با یکی از مشتریانش به اسم جیک مارکویتز (بن فاستر) که قادر به پرداخت بدهی‌هایش به ارزش ۸۰۰ دلار نیست مشکل پیدا می‌کند و پس از چند درگیری با یکدیگر، برای تحت فشار قرار دادن جیک برای پرداخت بدهی‌هایش، برادر نوجوان او را که زَک مارکویتز (آنتون یلچین) نام دارد را می‌رباید.