راننده کامیون
معنی کلمه راننده کامیون در دانشنامه عمومی

راننده کامیون

معنی کلمه راننده کامیون در دانشنامه عمومی

راننده کامیون به شخصی گفته می شود که درآمد زندگی خود را از راه رانندگی انواع کامیون به دست می آورد و مهمترین عنصر سیستم حمل و نقل جاده ای میباشد . در بیشتر کشورها رانندگان کامیونها باید گواهینامه مخصوص که در ایران به پایه یک موسوم است داشته باشند. علاوه بر این باید به برخی از کلیات مربوط به تعمیرات و اصول مکانیک خودروها آشنائی داشته باشند. هرچند برای اخذ این نوع گواهینامه و اشتغال به عنوان راننده کامیون جنسیت مطرح نیست اما به دلیل سختی های خاص این شغل و زمان زیاد کار و همچنین دوری از خانه و خانواده اکثراً رانندگان کامیونها مردان هستند. رانندگان کامیون از خدمات دهندگان ضروری برای صنعتی سازی جوامع برای حمل و نقل کالاها و ماده اولیه به کارخانجات، خرده فروشی ها و مراکز توزیع می باشند.
راننده کامیون (فیلم). راننده کامیون ( انگلیسی: Trucker ) فیلمی است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به میشل موناهن، ناتان فیلیون، جیمی بنت، بنجامین برت و جوی لورن آدامز اشاره کرد.

معنی کلمه راننده کامیون در ویکی واژه

camionista

جملاتی از کاربرد کلمه راننده کامیون

در عملیات آزادسازی سوسنگرد مصطفی چمران و امیر قاسمی‌نو نقش فرمانده را ایفا می‌کردند که در آن، مصطفی چمران به عنوان فرمانده جنگ در خط مقدم آن حاضر شد و در نهایت پای وی جراحات زیادی پیدا کرد و حتی یکی از محافظان وی کشته شد، اما چمران ضمن کشتن یک راننده کامیون عراقی همراه با دیگر محافظش به سوی عقب بازگشت و برای مداوا به تهران منتقل شد.
این حادثه در یک بزرگراه در نزدیکی شهر کوچک اشتامباخ در ایالت بایرن آلمان در حالی رخ داد که ترافیک بزرگراه نسبتاً کند بوده‌است. مسافران اتوبوس عمدتاً گردشگران سالمند بوده‌اند و راننده کامیون که زنده مانده‌است به پلیس گفت که اتوبوس با کامیون او برخورد کرده و بلافاصله آتش گرفته‌است.