دوجین

دوجین

معنی کلمه دوجین در لغت نامه دهخدا

دوجین. ( از فرانسوی ، اِ ) مأخوذ از کلمه فرانسوی دوزن. دوازده تا از چیزی : یک دوجین کبریت. یک دوجین دستمال. ( یادداشت مؤلف ). دوازده عدد از یک شی ٔ. بسته دوازده تایی. ( فرهنگ فارسی معین ). || عددی کثیر: یک دوجین بچه. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه دوجین در فرهنگ معین

(دُ ) [ فا - فر . ] (ق مر. ) دوازده عدد از یک شی ء، بستة دوازده تایی .

معنی کلمه دوجین در فرهنگ عمید

واحد شمارش، معادل دوازده عدد.

معنی کلمه دوجین در فرهنگ فارسی

دوازده تایی، بسته دوتایی ازچیزی
دوازده عدد از یک شئ بسته دوازده تایی .

معنی کلمه دوجین در دانشنامه عمومی

دوجین (اصطلاح ژاپنی). دوجین ( به انگلیسی: Doujin ) یک اصطلاح ژاپنی برای گروهی از افراد است که علاقه، فعالیت یا سرگرمی های مشترکی دارند. این واژه گاهی اوقات به انگلیسی به عنوان گروهک، فندوم، انجمن، جامعه یا حلقه ترجمه می شود. همچنین اصطلاح دوجین معمولاً به آثار منتشر شده توسط این گروه ها، از جمله مانگا، مجلات، رمان، موسیقی، انیمه و بازی های ویدئویی اشاره دارد. آثار چاپ شده دوجین را در مجموع دوجینشی می نامند.
به طور معمول آثار دوجین، آماتور ( غیرحرفه ای ) و مشتق از اثر اصلی هستند، اگرچه برخی از هنرمندان حرفه ای در فرهنگ دوجین مطالب خود را خارج از صنعت نشر نیز منتشر کرده اند.
تحقیقات سالانه توسط آژانس تحقیقاتی Media Create نشان داد که از ۱٫۶۵ میلیارد دلار صنعت اوتاکو در سال ۲۰۰۷، فروش دوجین شامل ۴۸ درصد ( ۷۹۲ میلیون دلار آمریکا ) بوده است.

معنی کلمه دوجین در ویکی واژه

dozzina
دوازده عدد از یک شی ء، بستة دوازده تایی.

جملاتی از کاربرد کلمه دوجین

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به سرناد پنی، شین، داناوانز ریف، اسلحه‌ها در بعد از ظهر، از جان گذشتگان، دوجینش ارزان‌تر است، شمشیرزن و مردی با سگ شکاری اشاره کرد.
تاتی زبان مردم روستای آجین دوجین است.
پس از مرگ سلجوقشاه فرمانروایی ابش خاتون چندان طولی نکشید و هولاکو خان او را نامزد پسر خود منگوتیمور کرد و با عزیمت او از شیراز در سال ۶۶۳ هجری حکومت اتابکان سلغری در فارس خاتمه یافت و آن سرزمین به دست امرای مغول و کسانی که مالیات آن را به مقاطعه می‌گرفتند، افتاد و بازگشت ابش خاتون و بعدها دخترش کردوجین در ۶۹۰ هجری به حکومت فارس دیگر ادامه حکومت اتابکان به شمار نمی‌آید.
آجین دوجین روستایی است در شمال شهر کوهسار در استان البرز که از شمال به روستای دوزعنبر و روستای ولیان و از جنوب به روستای خوروین مرتبط است.
پس از مرگ سلجوقشاه فرمانروایی ابش خاتون چندان طولی نکشید و هولاکو خان او را نامزد پسر خود منگوتیمور کرد و با عزیمت او از شیراز در سال ۶۶۳ هجری حکومت اتابکان سلغری در فارس خاتمه یافت و آن سرزمین به دست امرای مغول و کسانی که مالیان آن را به مقاطعه می‌گرفتند، افتاد و بازگشت ابش خاتون و بعدها دخترش کردوجین ۶۹۰ هجری به حکومت فارس دیگر ادامه حکومت اتابکان به شمار نمی‌آید.
پیش از اسکندر، مهم‌ترین سربازی که می‌توان از او دربارهٔ جنگ آموخت گزنفون است [...] این گزنفون بود که به جهان یاد داد که چگونه باید عقب‌نشینی کرد و چگونه باید پس‌قراول را رهبری کرد. آناباسیس بیش از هر دوجین کتاب دیگر سرشار از نوآوری‌های فنی و نظامی است و در این بیست و سه قرن هیچ کتاب آموزشی نظامی‌ای بهتر از آناباسیس نوشته نشده‌است.
آهوان تو دوجین مشک به دنباله کشند این خطا گفت که این‌ها ز ختن می‌آید
میزان مشارکت دیگر عناصر کمتر از ۱۰۰ ذره در میلیون است که بیش از یک دوجین از آن‌ها برای حیات ضروری هستند یا نقش مهمی در سلامتی دارند؛ مانند فلوئور که به استحکام دندانها کمک می‌کند ولی ظاهراً نقش دیگری ندارد.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به دوجینش ارزان‌تر است و دوجینش ارزان‌تر است ۲ اشاره کرد.