درپوش موتور
معنی کلمه درپوش موتور در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه درپوش موتور
مدل اسپایدر دارای تفاوتهای اندک نسبت به ۴سی کوپه است. در ۴سی اسپایدر ستونهای آ (قاب شیشهٔ جلو) از جنس الیاف کربن بوده و یک رول بار آلومینیومی نیز در بخش عقب کابین نصب شدهاست. درپوش موتور در مدل اسپایدر از نو طراحی شده و سقف خودرو از نوع پارچهای و جداشونده به صورت دستی میباشد که پس از جداسازی در یک کیف مخصوص و در بخش صندوق بار (پشت موتور) جای میگیرد. مدل اسپایدر همانند مدل کوپه فاقد فرمان هیدرولیک است.
روکش بزرگ موتور و بال عقب یک تکه فیبر کربن است و امکان دسترسی آسان به اجزای مکانیکی خودرو را فراهم میکند. چراغهای عقب که بصورت باریک و نازک طراحی شدهاند؛ توسط چراغ ترمز سوم که در بال عقب قرار دارد، بهم متصل میشوند. درپوش موتور در دو مرحله باز میشود؛ مرحله اول به راننده اجازه میدهد تا سوخت خودرو را تأمین کند در حالی که مرحله دوم امکان دسترسی به موتور و اجزای آن را فراهم میکند.
نسخهٔ اسپایدر آلفا رومئو ۴سی با نمایش یک نمونهٔ اولیهٔ پیشا-تولید، نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. ۴سی اسپایدر که از موتور مشترک با مدل ۴سی کوپه برخوردار است، در مقایسه با مدل کوپه قطعات بیرونی متفاوتی از جمله چراغهای جلو، درپوش موتور و اگزوز، و پنل سقف متفاوتی که شامل یک سقف با قابلیت جداسازی میشد را دارا است. شرکت آلفا رومئو تأیید کردهاست که جهت هماهنگی با سقف جداشونده، اقداماتی را برای بهبود استحکام کلی خودرو بر روی ۴سی اسپایدر انجام گرفتهاست. این اقدامات افزایش وزنی معادل ۶۰ کیلوگرم (۱۳۲ پوند) نسبت به مدل کوپه، و وزن خالص نهایی حدود ۹۸۵ کیلوگرم (۲٬۱۷۲ پوند) (با روغن و سایر مایعات) را به همراه داشتهاند.