درجه ۲

معنی کلمه درجه ۲ در ویکی واژه

ملاک سنجش کیفیت کالا یا خدمات.

جملاتی از کاربرد کلمه درجه ۲

ابوالفضل حسن بیگی (زاده ۱۳۳۷ دامغان) سیاستمدار ایرانی است، که در ادوار سوم، چهارم و دهم مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان نماینده دامغان، از استان سمنان در مجلس حضور داشت. حسن‌بیگی در خلال جنگ ایران و عراق از اعضای جهاد سازندگی بود و فرماندهی قرارگاه مهندسی رزمی حمزه سیدالشهداء را برعهده داشت. او به‌علت خدماتش در جنگ، دو نشان فتح درجه ۲ و ۳ دریافت کرد.
در بلوک‌های درجه ۲ نوع دوم و درجه ۳ قلبی که درمان قطعی استفاده از ضربان ساز است، می‌توان تا زمان آماده شدن ضربان‌ساز از آتروپین استفاده کرد.
نکته: در بلوک درجه ۲ نوع دوم و درجه ۳ قلبی که درمان قطعی استفاده از ضربان ساز می‌باشد، می‌توان تا زمان آماده شدن ضربان ساز از آتروپین با دوز ذکر شده‌استفاده کرد.
ارتشبد اویسی سال ۱۲۹۷ خورشیدی در روستای فردوی قم به دنیا آمد. او در سال ۱۳۱۵ دوره شش ساله دبیرستان نظام مرکز و در سال ۱۳۱۷ دوره دانشکده افسری را به پایان رساند. اویسی درسال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۳۱ در مشاغل گوناگون نظامی (فرماندهی گروهان و گردان و آموزشگاه گروهبانی لشکر ۲، ریاست شعبه بازرسی دژبان مرکز و فرماندهی هنگ ۵۲ دژبان) قرار داشت و در سال ۱۳۳۲ فرمانده هنگ ۱۶ تیپ کازرون بود. پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اویسی به در یافت نشان درجه ۲ رستاخیز نایل شد و به تدریج ترقی وی نیز در هرم دیوانسالاری نظامی آغاز شد. او پس از طی دوره دانشگاه جنگ در تهران و دوره ستاد و فرماندهی در آمریکا در سال ۱۳۳۹ به ریاست ستاد گارد و در سال ۱۳۴۱ به فرماندهی لشکر یک گارد رسید.