درجه ممتاز

معنی کلمه درجه ممتاز در ویکی واژه

درجه‏ای بسیار گران با کیفیت عالی خدمات اقامتی و پذیرایی و مسافرتی.

جملاتی از کاربرد کلمه درجه ممتاز

دیویس در ساوانا، جورجیا متولد شد، والدینش آلن و مارگاریت دیویس بودند. او در مانتورسوایل، پنسیلوانیا بزرگ شده و از دبیرستان عالی بیشام نومان در ویلیام‌اسپورت، پنسیلوانیا در ۱۹۸۳ میلادی فارغ شد. او در خردسالی شروع به بازیگری در لیگ تئاتر اجتماعی نمود. او در ۱۹۸۷ میلادی لیسانس علوم خود را در رشته اصلی اقتصاد و رشته فرعی ریاضی و فلسفه از کالج سنت وینسنت به‌دست آورده و با درجه ممتاز «کام لاود» از آنجا فارغ‌التحصیل شد.
تحصیلات ابتدائی را در مدارس توفیق و حسینیه و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان دارالفنون انجام داد و در سال ۱۳۰۸ با شرکت در آزمون اعزام به خارج به همراه دومین گروه دانشجویان راهی برلین شد اما به دلائلی پس از یک سال به تهران بازگشت و سپس راهی سوئیس شد. پس از پایان تحصیلات در رشته مهندسی راه و ساختمان با درجه ممتاز در دانشگاه زوریخ در سال ۱۳۱۵ یا ۱۳۱۶ به کشور بازگشت و همزمان با گذرانیدن دوران خدمت نظام وظیفه، در سمت ریاست راه مشغول به فعالیت شد.
آرتیوم میکویان در روز ۵ اوت ۱۹۰۵ در شهر آلاوردی در ارمنستان شوروی زاده شد. پس از پایان تحصیلات دبیرستانی در ارمنستان، به کار در کارخانه‌های صنعتی در شهرهای رستوف بر دان و سپس مسکو پرداخت. پس از آن برای تحصیلات دانشگاهی به دانشکده هوانوردی مسکو رفت و در سال ۱۹۳۷ با درجه ممتاز از دانشکده فارغ‌التحصیل شد.
او در نجف نیز به موازات تحصیل، به تدریس کتاب‌های رسائل، مکاسب و کفایه اشتغال داشت. در سال ۱۳۳۰، با گرفتن گواهی اجتهاد از برخی از مراجع بزرگ، به تهران مراجعت کرد. در آغاز ورود به تهران، به درخواست تعدادی از فضلا، به تدریس رسائل و مکاسب شیخ انصاری و کفایه آخوند خراسانی و بعد به تدریس خارج پرداخت و در سال ۱۳۳۲ پس از کسب مدارک مقدماتی، برای تحصیل به دانشکده الهیات و معارف اسلامی وارد شد. در سال ۱۳۳۵، دوره لیسانس منقول و در سال ۱۳۳۸ دوره دکترای فلسفه و حکمت اسلامی را به پایان رساند و در سال ۱۳۴۲، پایان‌نامه دکترا را با درجه ممتاز گذراند.
سید روح‌الله صفوی در زمستان ۱۳۵۸ در بندر بوشهر چشم به جهان گشود. او از همان آغاز کودکی، شیفته و مسحور دنیای شگفت‌انگیز هنر بود و به یمن ذوق خدادادی در وادی چند هنر گام زد و به مهارت و استادی نائل شد. از جمله هنر خوشنویسی که از سال ۶۸ جدال کلک و دست را آغاز کرد و پس از ده سال، در سال ۷۸ از انجمن خوشنویسان ایران با درجه ممتاز فارغ‌التحصیل شد. وی همچنین دارای مدرک دانشگاهی کارشناس مدیریت بازرگانی ، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت بازرگانی است.