درجریان

درجریان

معنی کلمه درجریان در دانشنامه عمومی

در جریان ( به ژاپنی: 流れる,   Nagareru ) ( به انگلیسی: Flowing ) یک فیلم درام ژاپنی به کارگردانی میکیو ناروسه است که در سال ۱۹۵۶ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به هیدکو تاکامینه و کینویو تاناکا اشاره کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه درجریان

بونتی درجریان انتخابات سال ۱۹۶۶ با معرفی حزب دموکرات، از ناحیه یک‌صدو هفتادو پنجم، کاندید مجلس نمایندگان کنتیکت شد و جان سلیفون، کاندید جمهوری‌خواه را شکست داد. بونتی گزارشی از مبالغ یا مصارف در جریان کمپین ارائه نکرد اما گروه شهروندان در حمایت از بونتی، ۴۳۱ دلار از طرف وی مصرف نمود در حالی‌که سلیفون ۹۲ دلار جمع‌آوری و ۹۲ دلار هزینه کرد. بونتی با شکست دادن جوزف پروسینو نامزد جمهوری‌خواه و یکی از اعضای شورای شهر، در انتخابات سال ۱۹۶۸ مجدداً برنده شد. در انتخابات سال ۱۹۷۰، سلیفون، نامزد جمهوری‌خواه را شکست داد.
ابرسج به دلیل قرار گرفتن در نقطه ای که دهانه ورودی به کوهساران شاهوار است از طبیعتی کوهستانی و از هوایی دل انگیز در فصول ابتدایی سال و هوایی سرد در فصول متأخر سال برخوردار است. در فصل بهار و تابستان باغات و مراتع روستا و کوه های منتهی به شاهوار زیبایی خاصی به چهره این روستا بخشیده اما جاذبه اصلی این روستا در زمستان و به هنگام یخ زدگی آبشار های هفتگانه دره روستا می باشد . روستای ابرسج بین دو دره اَوِستا و دره اِوِرسی که در هردو دره رودخانه دائمی درجریان است قرار دارد و به دلیل کوهستانی بودن این منطقه آبشار های زیادی در مسیر آب شکل گرفته که در فصول مختلف سال جاذبه های دیدنی خود را دارد.
دیوید کامرون درجریان بازدید از یک کارخانه ساخت قطار در شمال انگلیس گفت: «هرکس این تصاویر را دیده است نمی‌تواند منقلب نشود و من به عنوان یک پدر از دیدن پیکر بی‌جان این پسربچه در یکی از سواحل ترکیه به شدت منقلب شدم. ما به زودی مسئولیت‌های اخلاقی خود را برعهده می‌گیریم .»
درجریان سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، زمانی که هاشمی رای خود را به نفع سیدعلی خامنه‌ای به صندوق می‌انداخت، مدعی شد که «این رای امام، روحانیت و مجلس است» در گرماگرم اختلافات میرحسین موسوی و علی خامنه‌ای در اواسط دهه شصت، هاشمی خود را از موضع‌گیری له یا علیه نقطه‌نظرات این دو دور نگه داشت و موضعی میانه اتخاذ کرد. با این‌حال بهمن بختیاری، در این دوره میرحسین موسوی را در راس جناح چپ ایران و هاشمی و خامنه‌ای را در راس جناح راست معرفی می‌کند. در چنین شرایطی هاشمی برای یک ریاست جمهوری قدرتمند خیز برداشت.
آرتور اش به خاطر خون آلوده‌ای که درجریان یک عمل جراحی در سال ۱۹۸۳ دریافت کرد به بیماری ایدز مبتلا شد و در سال ۱۹۹۳ میلادی درگذشت.