داکوتای جنوبی
معنی کلمه داکوتای جنوبی در دانشنامه عمومی

داکوتای جنوبی

معنی کلمه داکوتای جنوبی در دانشنامه عمومی

داکوتای جنوبی ( به انگلیسی: South Dakota ) ایالتی است در آمریکا و یکی از ایالت های غرب میانه آمریکا به شمار می رود. مرکز آن پییر و شهر مهم آن سو فالز است.
واقعه کشتار زانوی زخمی در این ایالت رخ داد.
پارک ملی غار بادی و پارک ملی بدلندز در این ایالت قرار دارند.
در سال ۲۰۱۲، این ایالت تولید ناخالص داخلی برابر با ۴۵٬۴۴۳ میلیارد دلار داشت، که تقریباً برابر تولید ناخالص داخلی کشور اسلوونی ( ۴۵٬۴۶۹ میلیارد دلار ) در همان سال بود.
• دانشگاه آبردین
• دانشگاه داکوتای جنوبی
• دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی
• دانشگاه آگوستانا
معنی کلمه داکوتای جنوبی در دانشنامه آزاد فارسی
معنی کلمه داکوتای جنوبی در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه داکوتای جنوبی

معنی کلمه داکوتای جنوبی در دانشنامه آزاد فارسی

داکوتایِ جنوبی (South Dakota)
سردیس های چهار رئیس جمهور امریکا، کوه راشمور، سردیس های چهار رئیس جمهور امریکا، کوه راشمور، ایالتی در غرب امریکا، با ۱۹۹,۸۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۷۵۴,۸۰۰ نفر جمعیت (۲۰۰۰). در ۱۸۸۹ چهلمین ایالتی بود که به اتحادیه پیوست. از شمال به داکوتای شمالی، از غرب به مونتانا و وایومینگ، از جنوب به نبراسکا، و از شرق به مینه سوتا و آیووا محدود است. مرکز آن پیِر است. شهرهای آن عبارت اند از سوفالز، رَپید سیتی، و ابردین.

معنی کلمه داکوتای جنوبی در ویکی واژه

ایالتی است در آمریکا و یکی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا به‌شمار می‌رود. مرکزآن پییر و شهر مهم آن سو فالز است.

جملاتی از کاربرد کلمه داکوتای جنوبی

بومیان آمریکا - به جز انگلیسی که زبان عمومی کشور محسوب می‌گردد به زبان‌های مختلفی از گروه زبان‌های بومی آمریکا تکلم می‌کنند. زبان آزتکی در یوتا بیشترین متکلم را دارد. پس از آن، زبان ناهواتل با نزدیک به دویست هزار گویشور و زبان ناواهو با یکصد و پنجاه هزار تن در رده‌های بعدی هستند. سرخپوستان آمریکا اگرچه در تمام سرزمین پراکنده‌اند اما بیشتر آنان در نواحی غربی و جنوب غربی به‌سر می‌برند. گروه مهم چروکی در میامی و سواحل میسیسیپی ساکن هستند. گروه‌هایی نیز در مناطق شمالی مانند میشیگان، مونتانا، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی زندگی می‌کنند. در این مناطق جمعیت و حضور بومیان کاملاً قابل توجه است. همچنین در نواحی روستانشین ایالت آلاسکا نیز شمار زیادی از بومیان ساکن می‌باشند.
لارسون سال ۱۹۱۰ در سو فالز، داکوتای جنوبی، ایالات متحده آمریکا زاده شد.
هشتاد درصد فیلم در یک مکان در یک دوره هفت هفته ای فیلمبرداری شد. این مکان در پارک ملی بادلندز و پارک ایالتی کاستر در داکوتای جنوبی قرار داشت و فیلمبرداری در زمان مهاجرت سالانه گله بوفالوها صورت گرفت.
اسپیرز در چیمبرلین، داکوتای جنوبی متولد شد. او پنج برادر و یک خواهر دارد. برادر بزرگترش مایکل اسپرز نیز بازیگر است.
و از سال ۲۰۰۶ چند کشور دیگر هم تجاوز زوجی را غیرقانونی کردند. در ایالات متحده، تجاوز زوجی در ۵۰ ایالت غیرقانونی است. اولین ایالتی که آن را غیرقانونی کرد داکوتای جنوبی در ۱۹۷۵ و آخرین آن کارولینای شمالی در ۱۹۹۳ بود. سایر کشورهای در حال توسعه در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ آن را غیرقانونی کردند. در بسیاری از کشورها، مشخص نیست که آیا تجاوز زناشویی تحت قوانین معمول تجاوز تحت پیگرد قرار می‌گیرد یا نه. با این وجود، در نبود قانون تجاوز زوجی احتمال دارد که ممکن باشد که برای آنچه بالفعل تجاوز است با توصیف آن به عنوان آزار و اذیت آن را مورد پیگرد قرار داد.
جوی در ۲۹ ژوئن ۱۹۳۵ با دیوید ال. ویکنز، اقتصاددان، سرهنگ نیروی هوایی ایالات متحده، دامدار، و عضو مجلس سنای داکوتای جنوبی ازدواج کرد. همسر لو در سال ۱۹۷۰ درگذشت. او پس از بازنشستگی در سال ۱۹۸۶ به می‌سی‌سی‌پی نقل مکان کرد.
در نتیجه تعداد کل آلمانی‌ها در جهان بسته به تعریف (سخنگویان مادری، آلمانی‌تبارهای دورگه یا چندرگه) بین ۶۶ تا ۱۶۰ میلیون است. در آمریکا بر اساس آمار سال ۲۰۰۰ حدود ۴۳ میلیون (۱۵ درصد) خود را آمریکایی‌آلمانی می‌دانستند. ایالت داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی در ایالات متحده آمریکا بیشترین آلمانی‌تبار را در خود جای داده‌است. هرچند که درصد جمعیت آمریکایی‌آلمانی‌ها در سدهٔ گذشته کاهش یافته‌است، همچنان بزرگترین گروه قومی آمریکا هستند. همچنین بر اساس آمار سال ۲۰۰۶ در آمریکا، حدود ۵۱ میلیون نفر خود را دارای‌تبار آلمانی می‌دانستند.
در هاوایی، هم انگلیسی و هم زبان هاوایی جایگاهی رسمی دارند. آلاسکا، در کنار انگلیسی، ۲۰ زبان بومی را به رسمیت می‌شناسد و داکوتای جنوبی زبان سو را. نیومکزیکو و لوئیزیانا، با وجود نداشتن زبان رسمی، قوانینی برای استفاده از، به ترتیب، اسپانیایی و انگلیسی، و فرانسوی و انگلیسی دارند. برخی دیگر از ایالات، چون کالیفرنیا، انتشار برخی از اسناد دولتی شامل فرم‌های دادگاه به اسپانیایی را اجباری کرده‌اند.