داوین

معنی کلمه داوین در لغت نامه دهخدا

داوین. ( اِ ) یکی ازجامه های زنان ( در ردیف شاما کچه و پیراهن ). داون.

معنی کلمه داوین در فرهنگ معین

(اِ. ) = داون : یکی از جامه های زنان (در ردیف سماخچه و پیرهن نام برند ).

معنی کلمه داوین در فرهنگ فارسی

( اسم ) یکی از جامه های زنان ( در ردیف سماخچه و پیرهن نام برند .

معنی کلمه داوین در فرهنگ اسم ها

اسم: داوین (پسر) (کردی) (تلفظ: dāvin) (فارسی: داوين) (انگلیسی: davin)
معنی: دامنه کوه، دامن، ( کردی، dāwen ) دامن

معنی کلمه داوین در ویکی واژه

داون: یکی از جامه‌های زنان (در ردیف سماخچه و پیرهن نام برند)

جملاتی از کاربرد کلمه داوین

لئوناردو داوینچی از نخستین کسانی است که در مورد رفتار شاره‌ها به صورت اولیه مطالعاتی انجام داده‌است. او پی برده بود که در رودخانه‌هایی با عمق ثابت، سرعت آب در بخش‌های باریک، بیشتر از سرعتش در بخش‌های پهن‌تر است. این ایده، اساس معادلهٔ پیوستگی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از پایه‌های رسیدن به معادله موج است.
همچنان که تزارهای روس به توسعهٔ مجموعهٔ هنری خود مشغول بودند، آثار متعددی از داوینچی، یان ون ایک و رافائل در ایتالیا خریداری شدند. بزرگترین مجموعه آثار رامبرانت در جهان نیز متعلق به موزهٔ ارمیتاژ است.
شناخته‌شده‌ترین عکس نس یادآور شام آخر لئوناردو داوینچی است که سربازان جوان اسرائیلی را جایگزین شخصیت‌ها می‌کند. نسخه چاپی عکس در حراجی ساتبیز در سال ۲۰۰۵ به قیمت ۱۰۲۰۰۰ دلار فروخته شد و دوباره در سال ۲۰۰۷ با قیمت ۲۶۴٬۰۰۰ دلار به فروش رفت. این اثر در ماه مه سال ۲۰۰۸ در صفحه اول نیویورک تایمز قرار گرفت.
توتو برای نقش اصلی‌اش در فیلم آملی در سال ۲۰۰۱ به شهرت بین‌المللی دست یافت که با تحسین منتقدان روبرو شد و موفقیت بزرگی در گیشه بود. او از آن زمان در طیفی از ژانرها ظاهر شد، از جمله فیلم هیجان‌انگیز «چیزهای زیبای کثیف» (۲۰۰۲) و «رمز داوینچی» (۲۰۰۶) و رمانتیک-کمدی «بی اررش» (۲۰۰۶). او برای نقش معتددش از جمله یکشنبه طولانی نامزدی و برای بازی در نقش طراح مد فرانسوی کوکو شانل در فیلم کوکو قبل از شنل (۲۰۰۹)، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. او سه بار نامزد دریافت جایزه سزار شده است و دوبار نامزد جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش اول زن. در ژوئن ۲۰۰۴ او به یکی از معدود بازیگران فرانسوی تاریخ تبدیل شد که برای پیوستن به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک دعوت شد.
عشق عاشق هم زجذب عشق اوست گشته پیداوین کشاکش هم ازوست
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به ناوارو، ارکستر سرخ، رمز داوینچی، آقای کلاین، قطار سیبری، امپراتوری گرگ‌ها، یک پسر بد، برای پنهان کردن یک پلیس، دختران، به‌سوی ماجرا، شوک، مترو، داوطلب مرگ، ماشین رقص و نبرد پلیس‌ها اشاره کرد.
در سال ۲۰۰۶، او نقش پروفسور رابرت لنگدن را در رمز داوینچی از هاوارد بازی کرد که اقتباسی از کتاب پرفروشی به همین نام بود. در سال ۲۰۰۸ او کمدی موزیکال ماما میا! را تولید کرد و مینی‌سریال جان آدامز برنده جایزه امی شد. هنکس اولین بازی خود را در برادوی در سال ۲۰۱۳ در نمایشنامه مرد خوش‌شانس انجام داد که نامزدی جایزه تونی برای بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای او به ارمغان آورد. او شخصیت تلویزیونی فرد راجرز را در درام ۲۰۱۹ روزی زیبا در محله بازی کرد که برای آن نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جوایز اسکار، جوایز فیلم بفتا و جوایز گلدن گلوب شد.