داده‌های کاربر

معنی کلمه داده‌های کاربر در فرهنگستان زبان و ادب

{user data} [رایانه و فنّاوری اطلاعات، مهندسی مخابرات] بخشی از پیام که حاوی داده هایی برای کاربر است، نه اطلاعات فرعی مانند اطلاعات سرآیند یا میدان واپایش

معنی کلمه داده‌های کاربر در ویکی واژه

بخشی از پیام که حاوی داده‌هایی برای کاربر است، نه اطلاعات فرعی مانند اطلاعات سرآیند یا میدان واپایش.

جملاتی از کاربرد کلمه داده‌های کاربر

در نوامبر سال ۲۰۲۰ وال استریت ژورنال گزارش داد که یک مدیر پیشین در سال ۲۰۱۹ به دلیل نگرانی در مورد عدم شفافیت در مورد شیوه‌های به اشتراک گذاری داده‌های کاربر با دولت چین استعفا داده‌است. ایربی‌ان‌بی اطلاعات جامعی در مورد همه کاربران در چین با دولت چین به اشتراک می‌گذارد، که شامل شهروندان چینی و خارجی می‌شود. در سال ۲۰۱۹ مقامات چینی با درخواست نانوشته برای اطلاعات بیشتر کاربر، از جمله «داده‌های در زمان واقعی» بیشتر از آنچه مقررات موجود چین از مشاغل خارجی می‌خواست، به ایربی‌ان‌بی مراجعه کردند. در دفاع از این شیوه‌ها، ناتان بلاچارچیک، بنیانگذار ایربی‌ان‌بی، که رئیس واحد پلت فرم چین است، به مدیر اجرایی فوق گفت: «ما برای ارتقا ارزش‌های آمریکایی اینجا نیستیم».
با وجود اینکه در بسیاری از مقالات علمی و صنعتی نگاه مثبتی به ادگارد هست. بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ شرکت گوگل و اپل به دلیل طبیعت این محصول که مانع از دسترسی آنها به داده‌های کاربران می‌شد، دسترسی کاربران خود از طریق گوگل پلی و اپل استور به نرم‌افزار ادگارد را محدود کردند. به طوری که کاربران اندروید و آی‌اواس باید آنرا به طور مستقیم از طریق وبگاه شرکت ادگارد بر روی تلفن‌های همراه خود نصب کنند.
در ارتباط اتصال‌گرا، اعضای ارتباط باید ابتدا یک کانال فیزیکی یا منطقی داده قبل از انتقال داده‌های کاربر ایجاد کنند.