خیره کننده

خیره کننده

معنی کلمه خیره کننده در دانشنامه عمومی

خیره کننده (بخش). خیره کننده ( به لاتین: Mampikony District ) یک بخش های ماداگاسکار در ماداگاسکار است که در سوفیا ( ماداگاسکار ) واقع شده است. خیره کننده ۴٬۶۱۱ کیلومتر مربع مساحت و ۸۴٬۳۷۵ نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه خیره کننده در ویکی واژه

abbagliante

جملاتی از کاربرد کلمه خیره کننده

ریرا ویلیامز دانشجوی ۱۵ ساله مهندسی و دختر فقید ریری ویلیامز پدر است. پس از مرگ پدرش، ریرا با مادرش رونی و عمه‌اش شارون در شیکاگو زندگی می‌کند. وی دارای یک نبوغ خیره کننده است و با بورس تحصیلی در موسسه فناوری ماساچوست درس می‌خواند. ریرا که به تنهایی کار می‌کند، با استفاده از مواد دزدیده شده در دانشگاه، زرهی شبیه به زره مرد آهنی طراحی می‌کند. وقتی امنیت دانشگاه در خانه‌اش را می‌زند، او در حالی که زره را بر تن دارد فرار می‌کند.
به خصوص در ایالات متحده آمریکا، برخی از ورزشکاران، به عنوان مثال در فوتبال آمریکایی یا هاکی روی یخ، نوارهای مشکی زیر چشم خود یا به صورت نواری پیوسته روی پل بینی خود رنگ می‌کنند. از یک طرف، این امر باعث کاهش اثر خیره کننده نور خورشید بر روی گونه‌های عرق شده می‌شود. از سوی دیگر، از آن به عنوان یک ظاهر طراحی برای «خطرناک تر به نظر رسیدن» نیز استفاده می‌شود. سیاه‌بازان نیز نوارهایی را روی خود نقاشی می‌کنند که با رنگ‌های روشن راه‌اندازی می‌کنند. مبارزان کشتی اغلب تمام بدن خود را با رنگ رنگ می‌کنند.
معمولاً رنگ‌ها پاستلی هستند، اما می‌توانند بسیار زنده یا در هم آمیخته شوند، گاهی شبیه به مادرمروارید هستند. هنگامی که در نزدیکی خورشید ظاهر می‌شود، تشخیص این اثر ممکن است دشوار باشد زیرا در تابش خیره کننده خورشید غرق می‌شود. این ممکن است با محافظت از نور خورشید با دست یا پنهان کردن آن در پشت درخت یا ساختمان برطرف شود. کمک‌های دیگر با عینک‌های تیره، یا مشاهده آسمان که در یک آینه محدب یا در یک حوض آب منعکس شده است می‌باشد.
قالب تبلیغات مصاحبه با حیوانات چنان موفقیت آمیز بود که در دهه های بعد در سایر پویش ها نیز تکرار شد. در سالهای بعد ، با این حال ، اعضای عمومی به طور فزاینده ای از کاربردهای احتمالی مصاحبه های پاپ ویکس آگاه شدند . این امر بازگرداندن خودانگیختگی و بی گناهی تبلیغات اولیه آسایش مصاحبه با حیوانات را دشوار می کند. اگرچه انیمیشن های ظاهری در تبلیغات تلویزیونی نسبتاً متداول شدند ، اما معمولاً آنها فیلمنامه نویسی می شدند و به ندرت جلب توجه خیره کننده ای به جزئیات تبلیغات اصلی می کردند. [نیازمند منبع]
آگیرزابالا که در سان سباستیان، استان گیپوسکوا، سرزمین باسک به دنیا آمد، در سال ۲۰۱۸ از آنتیگوکو به جوانان اتلتیک بیلبائو پیوست. وی اکنون در تیم بزرگسالان اتلتیک بیلبائو بازی می کند. در جریان برد 3-0 این تیم مقابل اتلتیکو مادرید در کوپا دل ری سال 2024 این دروازه بان نقش بسیار خیره کننده ای را داشت.
اواخر ۱۳۹۰ و اوایل ۱۳۹۱ و با فروکش کردن اندکی از مشکلات، آزوما جان تازه‌ای گرفت و شروع به نوشتن ۶ قطعه جدید موسیقی کرد. گروه اجرای خیره کننده‌ای در پرشین متال فست ۲۰۱۳ در گرجستان داشت که نحت پوشش بلور بنفش بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفت و مصاحبه‌ای از گروه هم در همان رسانه پخش شد. اگرچه که شاهین وقفی‌پور به‌علت خدمت نظام وظیفه سربازی از همراهی گروه باز ماند و مهیار مسعودی و محمدرضا ابراهیم‌زاده به‌عنوان نوازنده و خواننده مهمان به گروه پیوستند. اوایل ۱۳۹۲ و پس از اتمام خدمت نظام وظیفه شاهین، گروه کار ضبط آثار موسیقی خود را به پایان رساند و کار میکس و مستر را به تهیه‌کننده موسیقی ایرانی احسان ایمانی سپرد و حاصل ۶ آهنگ در سبک پراگرسیو دث متال بود.
یونی‌راک ۲۰۰۹ در سه روز با هدلاینری آرچ‌انمی (برای روز نخست)، کریتور (دومین روز)، آمن امارث (روز سوم) اجرا شد. آرسامس در روز سوم و آخرین روز این فستیوال اجرای خیره کننده‌ای را از خود به نمایش گذاشت. اجرای خوب آرسامس علاوه بر اینکه توجه هواداران را معطوف به خویش ساخت، نظر منتقدین را نیز به خود جلب کرد تا جایی که آرسامس با گروه‌هایی چون دث و سپولترا مقایسه شد.
پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ و در تاریخ ۱۵ اسفند ۵۷ یکی از بزرگترین گردهمایی‌های سیاسی در سالروز درگذشت رهبر نهضت ملی نفت بر مزار وی در احمدآباد برگزار شد. در این مراسم که آیت‌الله طالقانی سخنران آن بود، به نوشته روزنامه اطلاعات یک میلیون نفر به احمدآباد رفتند. اطلاعات در شماره همان روز در توصیف این مراسم نوشت: «امروز ایران پس از دوازده سال خون دل خوردن و خاموشی بخاطر عجز از برپایی مراسم تجلیل از شادروان دکتر محمد مصدق رهبر ملی خود باشکوهی خیره کننده یاد آن بزرگ‌مرد تاریخ مبارزات ضد استعماری ملل شرق را گرامی داشت. مراسم تجلیل از این ابرمرد چندان باشکوه بود که بی‌شک پرتو پرجلالش قرون متمادی بر صفحات تاریخ جدید ایران پرتو خیره کننده‌ای داشت.»