خوش شانس

خوش شانس

معنی کلمه خوش شانس در لغت نامه دهخدا

خوش شانس. [ خوَش ْ / خُش ْ ] ( ص مرکب ) ( از: خوش فارسی + شانس فرانسه ) خوش بخت. خوش طالع. خوش اقبال.

معنی کلمه خوش شانس در فرهنگ عمید

دارای شانس موافق در جریان امور، خوش اقبال.

معنی کلمه خوش شانس در فرهنگ فارسی

خوش بخت خوش طالع

معنی کلمه خوش شانس در دانشنامه عمومی

خوش شانس (ترانه ریدیوهد). خوش شانس ( به انگلیسی: Lucky ) نام آهنگی از گروه آلترنیتیو راک انگلیسی ریدیوهد است. در سال ۱۹۹۷ یک نسخه تبلیغاتی از آهنگ در فرانسه منتشر شد.
در سال ۱۹۹۵ زمانی که ردیوهد در تور آلبوم خمش ها بود اداوبراین برای تست کردن آلات موسیقی صدای موسیقی چند نته و بلندی ایجاد می کند. چند هفته بعد این صدای تصادفی در لیست پخش ردیوهد قرار می گیرد. در این زمان تهیه کننده برایان انو از ردیوهد برای ساخت یک آهنگ در آلبومی زنده به نامآلبوم کمک که دربارهٔ بچه های جنگ زده در بوسنی و هرزگوین است دعوت می کند. گروه در مدت ۵ ساعت و با توجه به قطعه تصادفی کنسرت آهنگی به نام خوش شانس می نویسد. تمامی اعضای گروه معتقدند که خوش شانس بهترین آهنگی بوده که ردیوهد تا آن زمان نوشته است.
خوش شانس (فیلم ۲۰۱۲). خوش شانس ( به انگلیسی: The Lucky One ) فیلم درام رمانتیک به کارگردانی اسکات هیکس، محصول سال ۲۰۱۲ است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است. زک افران، تیلور شیلینگ، جی آر فرگوسن، بلایث دانر بازیگران این فیلم هستند.
لوگن تیبالت ( زک افران ) یک تکاور آمریکایی است که در جنگ عراق حضور دارد. او در پایگاهشان عکس دختر جوانی را پیدا می کند. در همین زمان خمپاره ای به پایگاه آن ها اصابت می کند که محل این خمپاره دقیقاً جایی است که لوگن قبل از این که عکس را از زمین بردارد، در آن جا نشسته بود. بر اثر اصابت این خمپاره سه نفر از چهار نفر آن جا می میرند و فقط لوگن زنده می ماند. او در سه ماموریتش در عراق، عکس را با خود حمل می کند و در همین سه مأموریت از چندین خطر جان سالم به در می برد. لوگن عکس را به دلیل زنده ماندن از چندین خطر، فرشته نجاتی برای خودش می داند. پس از بازگشت لوگن از جنگ، او به دنبال دختر داخل عکس می رود تا از او به خاطر این اتفاقات تشکر کند و …
• زک افران در نقش لوگن تیبالت
• تیلور شیلینگ در نقش بث گرین
• جی آر فرگوسن در نقش کیت کلایتون
• بلایث دانر در نقش الی
• رایلی توماس استوارد در نقش بن
خوش شانس (فیلم ۲۰۱۷). خوش شانس ( به ایتالیایی: Fortunata ) فیلمی در ژانر درام به کارگردانی سرجو کاستلیتو است که در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد. این فیلم برای رقابت در بخش نوعی نگاه هفتادمین جشنواره فیلم کن انتخاب شده است.
در مورد یه زن
• یاسمینه ترینکا
• ادواردو پِشه
• آلساندرو بورگی

معنی کلمه خوش شانس در ویکی واژه

fortunato

جملاتی از کاربرد کلمه خوش شانس

با این حال آن‌ها خوش شانس بودند چون کوتاه مدتی پس از این واقعه آن‌ها قایق کوچک بومی را دیدند که در آب شناور بود. نخستین واکنش پیتر شنا کردن به سمت قایق بود اما پیتر متوجه شد که کاپیتان گای و سه نفر از خدمه اش در اثر گرسنگی نیمه جان در قایق افتاده‌اند. پیتر آن‌ها را به سمت ساحل کشاند و مردی که پرستار کشتی هالبران بود آن‌ها را از مرگ نجات داد.
در حالت شوک الکتریکی، برق گرفتگی یا فره‌گرفتگی، گذشتن جریان الکتریکی از بدن فرد باعث دریافت درد یا آسیب دیدگی در بدن میشود. اگر خوش شانس بوده باشید گستره فره‌گرفتگی به دریافت خارش یا لرزش بسنده میکند و دست فرد مورد آسیب انگار به لرزش می‌آیند؛ اما زمانی که صحبت در مورد خطوط فشار قوی باشد، نشانه‌ها فره‌گرفتگی میتوانند خیلی جدی تر بروز یابند به گونه‌ای که درد، کم ارزش‌ترین آن‌ها به‌شمار می آید.
منتقدین آورام گرانت که موفقیت او در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ را به خوش شانسیش نسبت می‌دادند، عبارت طنزآمیز «هاتاچَت شِل آورام» یعنی «از کون آوردن آورام» را بر سر زبان‌ها انداختند.
همراه با فاجعۀ جنگ جهانی اول، مونک شکوه و اشرافیت خود را از دست داد. او می‌گوید: دوستان من آلمانی هستند اما من عاشق فرانسه هستم. در دهه ۱۹۳۰ مشتریان آلمانی او که بسیاری از یهودیان بودند آیندۀ خود را در طول ظهور نازی‌ها از دست دادند. در سال ۱۹۱۸ مونک بسیار خوش شانس بود که از سرما خوردگی اسپانیایی در امان ماند، کل دنیا در آن سال به این بیماری مبتلا شدند.
از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم شهروند مطیع قانون، برای همیشه، لولو، جعبه مهتاب و خوش شانس‌ها اشاره کرد.
سبالد پس از پایان تحصیل در سیراکوز، برای آموزش در دوره کارشناسی ارشد وارد دانشگاه هیوستون در تگزاس شد. او پس از آن به منهتن نقل مکان کرد و مدت ۱۰ سال در آنجا ماند. سبالد در شغل‌های مختلفی مشغول به‌کار شد و مدتی برای روزنامه‌های نیویورک تایمز و شیکاگو تریبیون مقاله می‌نوشت. او در سال ۱۹۹۹ نخستین رمان خود به نام خوش شانس را منتشر ساخت. دومین رمان او به نام استخوان‌های دوست‌داشتنی (۲۰۰۲) به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و به زبان‌های گوناگون از جمله زبان فارسی ترجمه شد. در سال ۲۰۰۹ فیلمی به همین نام بر پایه این رمان توسط پیتر جکسون ساخته شد.
با اصرار ناشران بین‌المللی، جان سی دیسی با اکراه به خود اجازه می‌دهد که به عنوان یکی از نویسندگان کتاب‌های آلن کار معرفی شود، اما به وضوح می‌گوید: «من بسیار لذت می‌برم که هر گونه تمجید از کتاب‌ها (به درستی) را به آلن کار معطوف کنم. من بسیار خوش شانس بودم که از سال 1998 با او کار کردم و این افتخار را داشتم که او از من بخواهد تا کارش را ادامه دهم."