خمیر چوب

معنی کلمه خمیر چوب در فرهنگستان زبان و ادب

{wood pulp} [مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست و جنگل] الیاف چوبی تفکیکشده با ابزار مکانیکی یا مواد شیمیایی برای تولید فراورده های سلولوزی

معنی کلمه خمیر چوب در دانشنامه آزاد فارسی

خمیرِ چوب (wood pulp)
چوبی فرآوری شده، به شکل توده ای خمیری از الیاف. کاربرد اصلی این خمیر در ساخت کاغذ است، اما برای ساخت ریون و سایر الیاف سلولزی و پلاستیک ها نیز به کار می رود. خمیر چوب را به دو روش می سازند: مکانیکی و شیمیایی. در روش مکانیکی، تنۀ پوست گرفتۀ درخت را با آب، برای جلوگیری از نیم سوزشدن چوب، آسیاب می کنند. در این فرآیند، الیاف چوب به صورت فیزیکی از هم گسسته می شوند. در روش شیمیایی، به تراشه های چوب موادی شیمیایی، ازجمله سولفیت سدیم، اضافه می کنند. این مواد شیمیایی مادۀ متصل کنندۀ الیاف چوب را حل می کنند و الیاف از هم جدا می شوند.

معنی کلمه خمیر چوب در ویکی واژه

الیاف چوبی تفکیکشده با ابزار مکانیکی یا مواد شیمیایی برای تولید فراورده‌های سلولوزی.

جملاتی از کاربرد کلمه خمیر چوب

دو سال طول کشید تا او کشف کند که پدهای تجاری از الیاف سلولزی به دست آمده از خمیر چوب پوست درخت کاج استفاده می‌کنند. الیاف به لنت‌ها کمک کردند تا در عین حال شکل خود را حفظ کنند. ماشین‌های وارداتی که لنت‌ها را ساختند ۳۵ میلیون روپیه (معادل ۴۴۰ هزار دلار آمریکا) قیمت داشتند. او ماشینی ارزان قیمت ابداع کرد که با کمترین آموزش قابل استفاده بود. او خمیر چوب کاج فرآوری شده را از یک تأمین کننده در بمبئی تهیه کرد. ماشین‌های فرابنفش قبل از بسته‌بندی برای فروش، پدها را آسیاب، فیبره زدایی، پرس و استریل می‌کردند. قیمت دستگاه ۶۵ هزار روپیه (معادل ۸۱۰ دلار آمریکا) است.
تولید کف بر پایه سیلیکون با استفاده از امولسیفایرهای مختلف و روغن های سیلیکون اصلاح شده ادامه یافت. در اوایل دهه 1990 ، کف سیلیکونی اصلاح شده ، که مشکلات سطحی کمتری ایجاد می کرد ، در تولید خمیر چوب بسیار موفق بود. از آنجا که باعث شستشوی بهتر می شود ، مصرف اکسیژن بیولوژیکی در فاضلاب را کاهش می دهد و لجن را کاهش می دهد.
همچنین این استان دارای منابع طبیعی غنی مورد نیاز صنایع می‌باشد. یک شرکت معدنی قدیمی دارای معادن نیکل و آهن نمونه‌ای از این منابع می‌باشد. جنگل‌های وسیع این استان می‌تواند منابع خوبی برای صنایع چوب بری، تهیه خمیر چوب و کاغذ با شیوه‌های نوین باشد. به‌علاوه با افزایش تمایل مردم به سرگرمی‌های گوناگون و جدید، طبیعت انتاریو این فرصت را در اختیار علاقه‌مندان به گردشگری قرار می‌دهد.
در اوایل ۱۹۹۰، آنتیفومهای ایمولسیون سیلیکون به علت این که باعث کمترین اختلالات در سطح می‌شد، در صنعت خمیر چوب، با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت.