خردکننده

معنی کلمه خردکننده در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - از هم پاشنده ریز ریز کننده . ۲ - کشنده قاتل .

جملاتی از کاربرد کلمه خردکننده

در سیستم تغذیه گرانشی، دستگاه‌های فرز تنها به نیروی گرانشی بستگی دارند و نیروی گرانش است که به تغذیه ذرات در اتاق خردکننده کمک می‌کند.
این مکانیزم مربوط به فرایندی است که ذرات را به محفظه خردکننده وارد می‌کند. با توجه به نوع طراحی ماشین آسیاب چکشی این مکانیزم از جاذبه زمین یا سیستم تغذیه اندازه‌گیری شده‌استفاده می‌کند. سیستم‌ها تغذیه اندازه‌گیری شده در کاربردهای رایج است که یکنواختی محصول دغدغه اصلی باشد. این سیستم‌ها تمامی متغیرهایی را که ممکن است ناسازگاری در محصول ایجاد کنند را حذف می‌کنند.
چلسی مسابقه بعدی خود را در لیگ قهرمانان اروپا مقابل باشگاه فوتبال والنسیا انجام داد و به پیروزی ۱–۲ رسید. چلسی که در ابتدای فصل دو شکست را پذیرفته بود، با هدایت آورام گرانت ۱۶ مسابقه پیاپی نباخت و منچستر سیتی اسون گوران اریکسون را به طرز خردکننده‌ای ۰–۶ مغلوب ساخت. آن‌ها رکورد شکست ناپذیری در بازی‌های خانگی را تا پایان فصل حفظ کردند. پیش از پایان نیم فصل مدیریت باشگاه قرارداد ۴ ساله‌ای را با گرانت به امضا رساند.
این دستگاه شامل لولهٔ گوارشی طویلی است که از دهان تا مخرج جانور امتداد دارد. بخش پیشین و جلویی این لوله شامل شکاف و حفرهٔ دهانی، اندام‌های گیرنده و خردکننده غذا، مری و معده می‌باشد که وظیفهٔ آن‌ها گرفتن و خرد کردن مواد غذایی است. بخش میانی وظیفهٔ هضم شیمیایی و جذب مواد غذایی را برعهده دارد. وظیفهٔ بخش انتهایی هدایت و شکل‌دادن به مدفوع است. در بخش قدامی و میانی لولهٔ گوارشی آنزیم‌های مختلفی ترشح می‌شود که به هضم غذا کمک می‌نمایند.