خرده فرهنگ

معنی کلمه خرده فرهنگ در فرهنگستان زبان و ادب

{subculture} [باستان شناسی، جامعه شناسی] فرهنگ گروهی اجتماعی با ویژگی های مشترک زبانی یا گویشی یا باوری یا آیینی یا پوششی در درون یک جامعۀ بزرگ تر

جملاتی از کاربرد کلمه خرده فرهنگ

کویت با توجه به جمعیت کم و تولید ناخالص ملی نسبتاً بالا، از درآمد سرانه خوبی برخوردار است. متوسط درآمد سرانه مردم کویت که در سال ۱۹۹۹ حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار بود، در سال ۲۰۰۰ به حدود ۱۴ هزار دلار رسید. در این کشور کمتر کسی زیر خط فقر زندگی می‌کند و اغلب خانواده‌ها از زندگی نسبتاً مرفهی برخوردارند. تمایل به تجملات و تشریفات که به صورت یک خرده فرهنگ در خانواده‌های کویتی نمود یافته‌است، برگرفته از همین رفاه نسبی اجتماعی است.
عوامل فرهنگی تأثیر گسترده و عمیقی بر رفتار مصرف‌کننده دارند. بازاریابان باید نقش فرهنگ، خرده فرهنگ و طبقه اجتماعی خریدار را درک کنند.
باشگاه موتورسواری خارج از قانون یک خرده فرهنگ موتورسیکلت است که ریشه‌هایش به جامعهٔ آمریکای بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم بر می‌گردد. این خرده فرهنگ بر استفاده از موتورسیکلت‌های کروزر به طور خاص هارلی-دیویدسن و چاپرز، و ایده‌آل‌هایی چون آزادی عدم پایبندی به فرهنگ جریان اصلی و وفاداری به گروه موتورسواری تأکید دارد.
آثار آزودو پس از مرگش در بیست سالگی که در هنگام سوارکاری رخ داد، چاپ شد. در سال‌های اخیر با اوج گرفتن خرده فرهنگ گوت آثار آزودو چاپ و بسیار محبوب شد.
ئی-گرلز و ئی-بویز یا دختران الکترونیکی و پسران الکترونیکی، که گاهی وقت‌ها به‌طور گروهی به عنوان بچه‌های الکترونیکی شناخته می‌شوند، یک خرده فرهنگ جوانان نسل زد هستند که در اواخر دهه ۲۰۱۰ پدیدار شدند و به‌ویژه توسط اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئو تیک‌تاک آوازه یافتند.