خاتمه دادن

معنی کلمه خاتمه دادن در فرهنگ معین

( ~. دَ ) [ ع - فا. ] (مص م . ) پایان دادن امری را، به پایان رسانیدن .

معنی کلمه خاتمه دادن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) پایان دادن امری را بپایان رساندن .

معنی کلمه خاتمه دادن در ویکی واژه

concludere
پایان دادن امری را، به پایان رسانیدن.

جملاتی از کاربرد کلمه خاتمه دادن

هستهٔ اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا به‌وجود آمد. در قرن شانزدهم و پس از سقوط آنتورپ و مهاجرت تجار آنتورپی به شمال، شهر توسعه یافت و تبدیل به یک بندر تجاری اروپا شد. بسیاری از مردم آنتورپ پس از سقوط شهر به سمت شمال حرکت کردند و به دوران طلایی این شهر که حدود یک قرن به طول انجامید خاتمه دادند. از جمعیت ۱۰۰٬۰۰۰ نفری در آنتورپ قبل از محاصره، فقط ۴۰٬۰۰۰ نفر باقی ماند. بسیاری از بازرگانان ماهر آنتورپ در مهاجرت پروتستانها به شمال شرکت داشتند و بنیان تجاری " عصر طلایی هلند " را در شمال استانهای متحد بنا نهادند. توسعه آمستردام امروزی نتیجه همین مهاجرت بود.
در روز بیستم فروردین ماه ۱۳۹۶ پیمان و لیلا رجبی در دفتر مدیریت مجموعه ورزشی شهید کشوری تهران حاضر شدند و به اختلافات و سوء تفاهمات با احسان مهاجرشجاعی خاتمه دادند و به اصطلاح آشتی کردند.
سرانجام در ۱۷ اوت ۱۵۸۵ ، آنتورپ تسلیم شد. بسیاری از مردم آنتورپ به سمت شمال حرکت کردند و به دوران طلایی این شهر که حدود یک قرن به طول انجامید خاتمه دادند. از جمعیت ۱۰۰٬۰۰۰ نفری در آنتورپ قبل از محاصره، فقط ۴۰٬۰۰۰ نفر باقی ماند. بسیاری از بازرگانان ماهر آنتورپ در مهاجرت پروتستانها به شمال شرکت داشتند و بنیان تجاری " عصر طلایی هلند " را در شمال استانهای متحد بنا نهادند. آمستردام امروزی نتیجه همین مهاجرت بود.