حمله ۲

معنی کلمه حمله ۲ در ویکی واژه

بروز ناگهانی نشانه‏ها یا علائم بیماری؛ این اصطلاح به‏خصوص در مورد صرع به کار می‏رود.

جملاتی از کاربرد کلمه حمله ۲

نتربکو در سال ۲۰۰۶ برندهٔ جایزه بامبی شد در سال ۲۰۰۸ جایزه هنرمند مردمی روسیه را از ولادیمیر پوتین دریافت کرد. ارتباط احتمالی نتربکو با دولت روسیه و پوتین در جریان حمله ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین مورد توجه و بررسی قرار گرفت. حرفهٔ او پس از درخواست سازمان‌دهندگان برنامه‌های موسیقی دربارهٔ موضع و دیدگاه عمومی او در اینباره، دچار وقفه‌ای کوتاه شد. چندین سالن اپرا، مانند اپرای ایالتی باواریا وتالار اپرای متروپولیتن نیویورک، اجراهای هنری وی را پس از متهم کردن او به عدم فاصله‌گیری علنی از پوتین لغو کردند.
در هنگام حمله ۲۰۰۳ به عراق توسط آمریکا، ابوابراهیم قرشی، همکاری با گروه‌های جهادی کوچک القاعده را آغاز کرده بود. با افزایش خشونت‌ها در عراق شرایط برای کسانی با پیشینه تحصیلات مذهبی و همکاری با گروه‌های افراطی فراهم شد.
آلگ میتایف (روسی: Олег Юрьевич Митяев؛ زادهٔ ۱۹۷۴ – ۱۵ مارس ۲۰۲۲) فرمانده لشکر ۱۵۰ تفنگداران بود که به گفته مقامات اوکراینی در محاصره ماریوپل طی حمله ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین احتمالاً توسط گردان آزوف کشته شده‌است. منابع غربی اعتقاد دارند که روسیه ۲۰ سرلشکر در تهاجم به اوکراین به کار گرفته که اوکراینی‌ها ادعا دارند با احتساب میتایف چهار نفر از آن‌ها را کشته‌اند.
جمال جعفر محمد علی آل إبراهیم مشهور به ابومهدی المهندس (۱ ژوئیهٔ ۱۹۵۴ – ۳ ژانویهٔ ۲۰۲۰) نظامی عراقی، رهبر شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله و از فرماندهان میدانی حشد شعبی بود، که به همراه قاسم سلیمانی در حمله ۲۰۲۰ آمریکا به فرودگاه بین‌المللی بغداد کشته شد.
اجرای اربعین در برخی دوره‌ها ممنوع شده‌است، آخرین دوره آن زمانی بود که صدام حسین، (سنی مذهب که به عنوان ناسیونالیست عرب حکومت می‌کرد و با اسلامگرایی مخالف بود) رئیس‌جمهور عراق بود. نزدیک به ۳۰ سال در رژیم صدام، برگزاری عمومی اربعین در عراق ممنوع بود. پس از حمله ۲۰۰۳ به عراق، این مراسم در آوریل ۲۰۰۳ در سراسر جهان گسترش یافت.
سابقه ساخت شهر حدود ۴۰۰۰ سال و سابقه سکونت در آن از ۲۶۰۰ سال پ. م می‌باشد. تا اواسط قرن ۱۴ میلادی، هنگامی که نیروهای تیمور جمعیت آن را قتل‌عام کردند، بوده‌است. این شهر یک سایت از میراث جهانی سازمان یونسکو است، که در سال ۲۰۰۳. م پس از جنگی که تحت هدایت ایالات متحده آمریکا - و به دنبال حمله ۲۰۰۳ به عراق به راه افتاد و همچنین یک سد انتقالی که باعث آبگرفتگی برخی از مناطق می‌شود به لیست مکانهای در معرض خطر آن سازمان اضافه شد. شهر آشور در ۶۵ کیلومتری در جنوب سایت باستانی کالح و ۱۰۰ کیلومتری جنوب نینوا قرار دارد.