جنگل انبوه

معنی کلمه جنگل انبوه در فرهنگستان زبان و ادب

{closed forest} [مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست و جنگل] جنگلی که پوشش درختی آن بیش از چهل درصد مساحت عرصه باشد

معنی کلمه جنگل انبوه در ویکی واژه

جنگلی که پوشش درختی آن بیش از چهل درصد مساحت عرصه باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه جنگل انبوه

از مناطق و مناظر دیدنی این روستا می‌توان حاشیه رودخانه زارم رود جنگل انبوه سخو و منطقه بکر توسکالش و تخت رستم نام برد که برای گردشگران و بازدید کنندگان روستا جذابیت‌های فراوانی دارد
چشمه اصلی و پرآب که از دل زمین و در بالادست آبشار هفتم وجود دارد آب مجموعه این آبشارها را تأمین می‌کند که در عمق دره‌ای که جنگل انبوهی آن را پوشانده واقع گردیده‌است.
از دیگر جاذبه‌های این منطقه سه نقطه از توابع شهرستان کلیبر است که از پتانسیل‌های گردشگری بالایی برخوردار می‌باشد. این سه مکان، که در مجاورت جاده کلیبر-عاشقلو (مسیر عباس‌آباد- آینالو- وایان) قرار گرفته‌اند، عبارتند از قلعه بابک، دره مکیدی و آینالو. آینالو در بکرترین قسمت از بخش‌های جنگلی ارسباران قرار گرفته‌است. این جنگل‌ها، به دلیل عدم حفاظت صحیح و احیانا تغییرات آب و هوایی، در حال حاضر به صورت پراکنده به شهرستان‌های کلیبر، جلفا، ورزقان و اهر محدود می‌شود. ویژگی مشخصه محدوده آینالو تعدد روزهای مه آلود است. به لطف همین شرایط خاص جنگل انبوه، علیرغم سطح نسبتاً پایین بارندگی (۴۵۰-۶۰۰ میلیمتر)، توانسته است از طریق بارش مخفی (مه-بارش) شکل بگیرد.
جلگهٔ سان‌گی‌بوتو ناحیه‌ای بود زراعی و حاصلخیز. کوه‌هایی که آن را از درهٔ ارس جدا می‌کردند و رشته کوه‌هایی که به موازات مدار قرار داشته ناحیهٔ مزبور را از فلات ارمنستان مجزا می‌سازند، در عهد باستان کاملاً پوشیده از جنگل انبوه بودند.