جمله ۲

معنی کلمه جمله ۲ در ویکی واژه

واحد موسیقایی که از دو یا چند عضو مکمل یا عبارت تشکیل می‏شود و با فرود خاتمه می‏یابد.

جملاتی از کاربرد کلمه جمله ۲

شاهدان یهوه به دلیل خودداری از رفتن به سربازی، یا پیوستن به سازمان‌های نازی یا اعلام وفاداری به رژیم هیتلر، در هنگام حکومت نازی‌ها در آلمان میان سال‌های ۱۹۳۳ و ۱۹۴۵ مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. حدود ۱۰ هزار شاهد - نیمی از تعداد اعضای آلمانی آن‌ها در آن دوره - زندانی شدند؛ از جمله ۲۰۰۰ تن که به اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها فرستاده شدند. تخمین زده می‌شود که ۱۲۰۰ تن در بازداشت کشته شدند، از جمله ۲۵۰ تن که اعدام شدند. آنها نخستین فرقه از مسیحیت بودند که توسط دولت نازی ممنوع می‌شد و به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفت.
آخرین بوسه برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد. این فیلم ۱۱٫۶ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا و ۴٫۲ میلیون دلار در بازارهای دیگر (از جمله ۲٫۵۰۸٫۴۱۶ دلار در بریتانیا) برای مجموع فروش جهانی در سالن سینما ۱۵٫۹ میلیون دلار به دست آورد.
اولین کالج مشترک آموزشی که تأسیس شد، کالج ابرلین در ابرلین، اوهایو بود. در ۳ دسامبر ۱۸۳۳ با ۴۴ دانش آموز، از جمله ۲۹ مرد و ۱۵ زن، افتتاح شد. وضعیت کاملاً برابر برای زنان تا سال ۱۸۳۷ به دست نیامد، و اولین سه زنی که با مدرک لیسانس فارغ‌التحصیل شدند، این کار را در سال ۱۸۴۰ انجام دادند. در اواخر قرن بیستم، بسیاری از مؤسسات آموزش عالی که منحصراً برای مردان یا زنان بود، تبدیل به آموزش مختلط شدند.
پله همچنین در مسابقات کوپا آمریکا بازی کرد. در مسابقات ۱۹۵۹ او بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد و با ۸ گل بهترین گلزن این مسابقات شد، و برزیل با وجود شکست‌ناپذیری در مسابقات، دوم شد. او در ۵ بازی از ۶ بازی برزیل، از جمله ۲ گل مقابل شیلی و هت‌تریک مقابل پاراگوئه، گلزنی کرد.
اتاق ۲۳۷، درخشش را شاهکار کوبریک معرفی می‌کند. به نوشتهٔ نقدنویس نیویورک تایمز، این فیلم را بیشتر می‌توان یک انشای شخصی دانست تا یک فیلم مستند به معنای سنتی آن، به‌ویژه در مورد ادعاهایی که مطرح می‌شود. بیشتر تصاویر فیلم بریده‌هایی از فیلم درخشش هستند اما اشر از تصاویر آثار دیگر کوبریک از جمله ۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی و چشمان کاملاً بسته نیز استفاده کرده است.
این تحقیق بر اساس ۲۱۷۳ نفری که آزمایش آنها مثبت بود، از جمله ۲۰۶ نفری که پس از ابتلا به ویروس فوت کردند، از سه بیمارستان در هوبئی ارزیابی شد.