جانوران آبزی

معنی کلمه جانوران آبزی در فرهنگستان زبان و ادب

جانوران آبزی
{aquatic animals} [مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست و جنگل] جانورانی که در آب زندگی می کنند

معنی کلمه جانوران آبزی در ویکی واژه

جانورانی که در آب زندگی می‌کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه جانوران آبزی

جلبک‌ها بخش مهمی از بوم‌سازگان هستند. آنها غذای بسیاری از جانوران آبزی را تأمین می‌کنند و بعضی از آنها توسط انسان هم خورده می‌شوند. به علاوه جلبک‌ها با فتوسنتز اکسیژن بسیاری تولید می‌کنند. از جلبک‌ها همچنین در صنایع مختلف چون داروسازی استفاده می‌شود.
این اردک دارای نوک بزرگ و پهن و سیاه رنگی است که در انتهای آن دو برجستگی و برآمدگی بزرگ دیده می‌شود. نرها به رنگ سیاه یک‌دست می‌باشند و ماده‌ها دارای رنگ قهوه‌ای تیره هستند. در هر دوره تخم‌گذاری حدود ۱۲ تخم می‌گذارند که رنگ پوسته آن‌ها زرد می‌باشد. دم آن‌ها کوتاه و نوک دار است. در کنار آب‌های شیرین که مشرف به جنگل باشد لانه می‌سازند و بیشتر از جانوران آبزی تغذیه می‌کنند. در شمال اروپا زندگی می‌نمایند؛ و به هنگام زمستان به اروپای جنوبی و شمال آفریقا و دریای خزر مهاجرت می‌کنند.
این پرنده بسیار زیبا دارای دو بزرگ پر سوزنی‌شکل و بلند در قسمت دم است. در فصول سرد سال بیشتر قسمت‌های بدن از پر سفید پوشیده شده است و تنها کناره‌های گردن و پشت و قسمتی از سینه را پرهای قهوه‌ای تیره رنگ پوشانده است. در فصول گرم سال پرهای سفید ریخته شده و پرهای قهوه‌ای رنگ جایگزین آن‌ها می‌شود. نوک این پرنده بسیار کوتاه و نازک و به رنگ نارنجی است. محل زیست این اردک در کنار دریاها بوده و از جانوران آبزی تغذیه می‌نماید. از دیگر صفات این مرغابی مهارت در غواصی، کشیده راه رفتن روی زمین و گذاردن ۱۲ تخم در هر دوره است. خاستگاه آن‌ها شمال شوروی سابق و شمال کانادا است و زمستان‌ها به مناطق گرم مهاجرت می‌کند.