جام ۱

معنی کلمه جام ۱ در ویکی واژه

مجموعۀ گلبرگ‌های یک گل

جملاتی از کاربرد کلمه جام ۱

تیم استقلال با انجام ۱۰۲ (۹۶ بازی رسمی) بازی در برابر تیم پرسپولیس تهران بیش از هر تیمی در برابر این تیم ایرانی قرار گرفته است؛ و با ۳۰ برد در برابر تیم ذوب‌آهن بیش از هر تیمی مقابل این تیم اصفهانی موفق به کسب برد شده است. با زدن ۹۴ گل به تیم سپاهان بیشترین گل را به این تیم ایرانی زده است و با خوردن ۱۰۱ گل از پرسپولیس بیش از هر تیمی مقابل این تیم گل خورده است.
احسان حاج‌صفی (زادهٔ ۶ اسفند ۱۳۶۸) بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای باشگاه فوتبال آ. ا. ک آتن و تیم ملی فوتبال ایران به عنوان کاپیتان بازی می‌کند. در رده ملی، وی سابقه حضور در ۳ دوره جام جهانی فوتبال و ۴ دوره جام ملت‌های آسیا را داشته‌است؛ و با انجام ۱۴۲ بازی ملی از این نظر در رده سوم بازیکنان تاریخ فوتبال ایران قرار دارد.
این دروازه‌بان که متولد باسک می‌باشد، رکورد بیشترین بازی ملی در تیم اسپانیا را دارد او بازی فوتبال را با باشگاه خانگی خود آلاوز شروع کرد و در سال ۱۹۸۱ به آتلتیکو بیلبائو پیوست. وی اولین بازی ملی خود را در سال ۱۹۸۵ انجام داد، سال بعد به بارسلونا پیوست و در بازی‌های جام جهانی شرکت نمود، که در آنجا اسپانیا در یک‌هشتم در ضربات پنالتی مغلوب بلژیک شد او در جام جهانی ۱۹۹۰ نیز بازی کرد و عضو تیم قهرمان بارسلونا در جام اروپای ۱۹۹۲ بود. وی در فینال جام اروپا، مقابل آ.ث. میلان ۴ گل خورد و کمی بعد باشگاه را ترک کرد، سپس به والنسیا پیوست. او در دو جام جهانی دیگر نیز حضور داشت در جام ۱۹۹۴ اسپانیا در یک‌هشتم توسط ایتالیا حذف شد و همچنین در جام جهانی ۱۹۹۸، که آنها موفق به صعود از گروه خود نشدند.
خادیسیان در انقلاب نافرجام ۱۹۰۵م روسیه شرکت کرد. در ۱۹۰۷م، به معاونت شهرداری تفلیس منصوب شد. از ۱۹۱۰م به مدت هفت سال شهردار تفلیس بود. از ۱۹۱۴م، نیز به ریاست کمیتهٔ اتحاد شهرهای قفقاز انتخاب شد.
تیم فوتبال نساجی مازندران در فصل ۹۷–۱۳۹۶، باز هم مدعی صعود به لیگ برتر بود. محمد عباس‌زاده از لیگ برتر به نساجی بازگشت و با انجام ۱۵ بازی، ۱۵ گل به ثمر رساند و جواد نکونام در ۹ بازی پایانی سرمربی نساجی شد که حاصل آن ۷ برد، ۲ تساوی، ۷ کلین شیت، ۲۱ گل زده و ۲ گل خورده بود. در نهایت در تاریخ نهم اردیبهشت سال ۱۳۹۷، نساجی توانست نایب‌قهرمان لیگ آزادگان شود و بعد از ۲۴ سال به بالاترین سطح فوتبال ایران بازگشت.
آیزاک آسیموف در ششم آوریل سال ۱۹۹۲ درگذشت. در آن هنگام، استنلی، برادر ایزاک آسیموف، علت مرگ او را نارسایی کلیه و قلب اعلام کرد. ۱۰ سال پس از مرگ آسیموف، همسرش، جانِت، اعلام کرد در هنگام عمل قلب، به دلیل تزریق خون آلوده، ایزاک آسیموف به بیماری ایدز مبتلا شده بود. اما در آن زمان پزشکان به دلیل نگرانی از واکنش عمومی و تنگ‌نظری برخی افراد نسبت به مبتلایان این بیماری، از خانواده او خواستند که از اعلام این خبر خودداری کنند. سرانجام ۱۰ سال پس از مرگ او، درحالی‌که بسیاری از پزشکان معالج او نیز درگذشته بودند، جانت و فرزند او، روبین تصمیم گرفتند، موضوع ابتلای او به بیماری ایدز را به اطلاع عموم برسانند.
با این حال، فصل ۱۱–۲۰۱۰، چندان برایش خوب آغاز نشد و هم از سوی باشگاه و هم از سوی تیم ملی، نیمکت‌نشین شد. خودش در این مورد می‌گوید: «باید بگویم تا حدی به استعداد و مهارتم شک کرده بودم ولی دوران سخت و مشکلی پشت سر گذاشتم.» این پایان ماجرای آزار نبود و او در ماه اکتبر جایگاه از دست رفته‌اش را بازپس گرفته و شروع به گلزنی کرد. او در آن فصل به لیل کمک کرد پس از ۶۴ سال در فرانسه دوگانه کند. خود آزار هم به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ یک شناخته شد که جایزه بهترین بازیکن فصل را کسب می‌کند. آزار طی انجام ۱۹۴ بازی برای لیل ۵۰ گل به ثمر رساند.
در بحث شهرها تیم استقلال با انجام ۱۴ بازی در شهر دوحه قطر بیشترین بازی را در این شهر غیر ایرانی انجام داده است.