تیم بان

معنی کلمه تیم بان در فرهنگ معین

(اِ. ) کاروانسرادار.

جملاتی از کاربرد کلمه تیم بان

ما بمردیم و بکلی کاستیم بانگ حق آمد همه بر خاستیم
قوله تعالی: وَ ابْتَلُوا الْیَتامی‌ و می‌آزمائید یتیمان را، حَتَّی إِذا بَلَغُوا النِّکاحَ تا آن گه که بنکاح رسند، فَإِنْ آنَسْتُمْ اگر بینید، مِنْهُمْ از ایشان، رُشْداً راست راهی، فَادْفَعُوا إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ بایشان دهید مالهای ایشان، وَ لا تَأْکُلُوها و آن را مخورید، إِسْرافاً بگزاف، وَ بِداراً أَنْ یَکْبَرُوا شتافتن و پیشی کردن بر بلوغ و بر بزرگ شدن ایشان، وَ مَنْ کانَ غَنِیًّا و هر که بی‌نیاز باد از قیّمان، فَلْیَسْتَعْفِفْ ایدون باد که دست پاک دارد از مال یتیمان، وَ مَنْ کانَ فَقِیراً، و هر که درویش باد، فَلْیَأْکُلْ بِالْمَعْرُوفِ ایدون باد که از مال یتیم باندازه خوراد و بداد، فَإِذا دَفَعْتُمْ إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ چون بایشان دهید مال ایشان، فَأَشْهِدُوا عَلَیْهِمْ گواهان گیرید بر اقرار ایشان بقبض مال ایشان، وَ کَفی‌ بِاللَّهِ حَسِیباً (۶) و پسندیده است اللَّه بگواهی و پسنده کاری و آگاهی و شمار خواهی.
آنا درسیدان-آن-پاسکو (زادهٔ ۲۲ سپتامبر ۱۹۴۴ – ۶ آوریل ۲۰۲۲) یک شمشیرباز و پیشوای ورزش رومانیایی بود. وی در مسابقات فویل تیم بانوان در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ مدال برنز کسب کرد.
او نیز یک تیم بانوان والیبال در گنبد کاووس به نام سِریک دارد.[نیازمند منبع]
احسان مهاجر شجاعی در حین گزارش برگزاری رقابت‌های پرتاب وزنه بانوان در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برزیل در برنامهٔ زندهٔ شبکه ورزش، خواستار داشتن غیرت از سوی لیلا رجبی، ورزشکار تیم بانوان ایران شد. لیلا رجبی در واکنش به این توهین گفت: «شنیدم که احسان مهاجر شجاعی در یک برنامهٔ تلویزیونی و جلوی چشم ۷۰ میلیون ایرانی، مرا متهم به بی‌غیرتی کرده‌است، درحالی‌که من در این ۸ سالی که در ایران هستم، افتخارات بیشتری نسبت به احسان مهاجر کسب کرده‌ام.»
وی در سال ۱۳۷۲ به تیم سیمان سپاهان اصفهان پیوست و برای این تیم تنها یک بازی انجام داد. تنها بازی عابدزاده در سپاهان در مسابقات جام حذفی و در بازی برگشت برابر تیم بانک صادرات کرمانشاه بود. او در سال ۱۳۷۳ به تیم پرسپولیس پیوست و تا آخر دوران بازیگری در این تیم ماند وی در ۷۸ بازی ملی شرکت نموده و مجموعاً ۵۲ گل دریافت کرده‌است که از این جهت رکورد باقی گذاشت. وی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه یکی از ارکان موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی بود.