توشیم

معنی کلمه توشیم در لغت نامه دهخدا

توشیم. [ ت َ ] ( ع مص ) مبالغه وشم. ( تاج المصادر بیهقی ) ( زوزنی ). وشم کردن. ( منتهی الارب ) ( آنندراج )( ناظم الاطباء ) ( از اقرب الموارد ). خال کوبیدن. کبودی زدن. ( یادداشت بخط مرحوم دهخدا ). || گیاه برآوردن. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ) ( آنندراج ).

معنی کلمه توشیم در فرهنگ معین

(تُ ) [ ع . ] (مص م . ) خال کوبیدن .

معنی کلمه توشیم در ویکی واژه

خال کوبیدن.

جملاتی از کاربرد کلمه توشیم

علت دقیق بروز آنژیوسارکوم مشخص نیست، اگرچه چندین عامل خطر مانند ورم لنفاوی مزمن، پرتودرمانی و مواد شیمیایی مختلف مانند آرسنیک و وینیل کلرید شناخته شده است. وجود طولانی‌مدت اجسام خارجی در بدن ممکن است یکی از دلایل ایجاد آنژیوسارکوم باشد. گهگاه ایمپلنت پستان می‌تواند باعث بروز آنژیوسارکوم شود. اشعه ماوراء بنفش و کمبود ایمنی موضعی ممکن است در بروز آنژیوسارکوم نقش داشته باشد. آنژیوسارکوم را می‌توان در ام‌آرآی، سی‌تی اسکن و سونوگرافی مشاهده کرد، اما تشخیص آن از سایر سرطان‌ها معمولاً دشوار است و نیاز به تأیید تشخیص با بیوپسی و آنالیز ایمونوهیستوشیمی دارد.
آسیب‌شناسی خون یا هماتوپاتولوژی یا هموپاتولوژی علمی است که به مطالعهٔ بیماری‌ها و اختلالاتی که در سلول‌های خونی، تولید آن‌ها و هر اندام و بافتی که در خون‌سازی نقش دارد، مانند مغز استخوان، طحال و تیموس، می‌پردازد. تشخیص و درمان بیماری‌هایی مانند سرطان خون و لنفوم از موضوعات مرتبط با آسیب‌شناسی خون است و فلو سایتومتری و ایمونوهیستوشیمی از تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده در این علم هستند.
در سال‌های دهه ۱۸۶۰، ساتسوما تمایل داشت موقعیت ممتاز خود را در راستای حفظ وضعیت موجود حفظ کند، در حالی که هدف چوشو به قیام با هدف سرنگونی حکومت تبدیل شده بود. ساکاموتو ریوما(قلمروی توسا) (استان کوچی کنونی) از طریق میانجیگری، رهبران نظامی ساتسوما سایگو تاکاموری و اوکوبو توشیمیچی و از طرف دیگر کیدو تاکایوشی (کاتسورا کوگورو) از قلمروی چوشو را گرد هم آورد.
هرگاه پادتن تک‌تیره‌ای برای یک ماده مشخص ایجاد شود، می‌توان به وسیله پادتن، حضور آن ماده را بررسی کرد. تست‌های وسترن بلات و ایمونو دات بلات حضور پروتئین را روی یک غشا بررسی می‌کنند. آن‌ها در ایمونوهیستوشیمی بسیار مفید هستند. این تست‌ها آنتی‌ژن ثابت شده روی قطعات بافتی را تشخیص می‌دهند و تست ایمونوفلورسانس ماده را در یک قطعه بافتی یخ زده یا سلول زنده تشخصی می‌دهند.