توان فعال

معنی کلمه توان فعال در فرهنگستان زبان و ادب

{active power} [فیزیک] توانی که می تواند کار انجام دهد و گرما تولید کند

معنی کلمه توان فعال در ویکی واژه

توانی که می‌تواند کار انجام دهد و گرما تولید کند.

جملاتی از کاربرد کلمه توان فعال

بسیاری از مادران جوان در مناطق روستایی سواد ندارند و خانواده ­ها بیش­تر از آنکه دغدغۀ کتابخوانی یا رشد خودشان را داشته باشند درگیر مشکلات مالی و تأمین نیازهای اولیه زندگی­شان هستند. آن گروه از خانواده­ ها که وضع خوبی دارند و دغدغۀ مالی ندارند نیز درک درستی از اهمیت کتابخوانی و تأثیر آن بر رشد کودک ندارند. او از خانواده ­ها، به ویژه مادران می­خواهد تا در کنار بچه­ ها قصه بخوانند و نقاشی کنند. اما آن­ها توان فعالیت در کنار بچه ­ها را ندارند. بنابراین به هر روستایی که می­رود یک جلسه صمیمانه با پدر و مادرها برگزار می­کند، با آن­ها به گفت‌و‌گو می­نشیند، درباره مشکلات باهم همفکری و راهکارها را جست‌وجو می­کنند.
هدف از درمان آنژین بازگرداندن توانایی انجام زندگی روزمره و توان فعالیت به میزان متوسط و درمان بیماری قلبی زمینه‌ای و پیشگیری از وخیم شدن آن است. زمانیکه درد قلبی شدید بوده و با تعریق یا تهوع همراه است بهتر است از فعالیت اجتناب نموده و با مرکز فوریتهای پزشکی یا همان اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید و کمک بخواهید.
پرتونگاری دیجیتال یک ترکیب ایده‌آل برای پرتونگاران می‌باشد که می‌توان با استفاده از تجهیزات و ابزارهای نرم‌افزاری تحلیل‌های مشکل و پیچیده را انجام داد و همچنین می‌توان فعالیت‌ها را در یک آزمایشگاه یا در مکان ساخت قطعات انجام داد و در سریعترین زمان به نتایج تست دست پیدا کرد.