تندتپش

معنی کلمه تندتپش در ویکی واژه

۱. آنچه باعث تندتپشی می‌شود

جملاتی از کاربرد کلمه تندتپش

علائم و نشانه‌ها می‌توانند به‌طور ناگهانی رخ داده و بدون درمان برطرف شوند. استرس، ورزش و احساسات می‌توانند در حالت عادی یا فیزیولوژیکی ضربان قلب را افزایش دهد اما همچنین می‌توانند به ندرت موجب ایجاد تندتپشی فوق بطنی شوند.
علائم بیماری شبیه سندرم زجر تنفسی بزرگسالان [و ۴] است. بیمار دچار تنگی نفس، تندنفسی، تندتپشی و علائم عمومی مثل تب و خواب‌آلودگی، افت هشیاری و حتی کما می‌گردد. علائم دیگر مثل ضایعات پوستی به صورت پتشی در صورت و گردن و ملتحمه چشم نیز شایع است. در برخی موارد، افزایش شدید فشار خون نیز گزارش شده است. علائم بالینی معمولاً بعد از ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از بروز بیماری ظاهر می‌گردند.
فرد مبتلا به آسترافوبیا اغلب در هنگام طوفان دچار اضطراب می‌شود، حتی زمان‌هایی که می‌داند خطر کمی او را تهدید می‌کند. بعضی از علایم با بسیاری از فوبیاها، از جمله لرزش، گریه کردن، تعریق و واکنش‌های وحشت‌زدگی، حس ناگهانی استفاده از حمام، تهوع، حس ترس، وارد کردن انگشتان در گوش و تندتپشی (ضربان سریع قلب) همراه است. اگرچه، برخی واکنش‌ها با آسترافوبیا یکتاست. برای نمونه، اطمینان گرفتن از سایر افراد انجام می‌شود و هنگام تنها بودن شخص، این علایم بدتر می‌شوند. بسیاری از افراد که دچار آسترافوبیا هستند، هنگام طوفان به دنبال پناه‌گاه اضافه خواهند بود.
جذب سموم قارچ کُند بوده و علائم ممکنست حتی بعد از ۲۴ ساعت ظاهر شوند و تقریباً همه اعضاء بدن در این تخریب سلولی مبتلا هستند. علائم اولیه شامل استفراغ، اسهال و هیپوگلیسمی و تندتپشی بوده ولی با پیشرفت اثر سم و تخریب سلول‌های کبدی علائم نارسایی کبد و کلیه به صورت یرقان، روان‌پریشی، کما و علائم نارسایی کلیه ظاهر میگردد. مرگ، بعد از بروز علائم در مدت ۶ الی ۱۶ ساعت بعد اتفاق می افتد.