تفریحات

معنی کلمه تفریحات در لغت نامه دهخدا

تفریحات. [ ت َ ] ( ع اِ ) در فارسی امروزی سرگرمیها. شادمانیها.

معنی کلمه تفریحات در فرهنگ معین

( ~. ) [ ع . ] (مص . اِ. ) جِ تفریح . ، ~سالم تفریحی که به سلامت شخص یا ارزش های اخلاقی جامعه زیان نرساند.

معنی کلمه تفریحات در فرهنگ فارسی

( مصدر اسم ) جمع تفریح
در فارسی امروزی سرگرمیها

معنی کلمه تفریحات در ویکی واژه

جِ تفریح. ؛ ~سالم تفریحی که به سلامت شخص یا ارزش‌های اخلاقی جامعه زیان نرساند.

جملاتی از کاربرد کلمه تفریحات

آن‌ها در تجزیه و تحلیل موقعیت‌ها برای رسیدن به قلب مشکلات بهتر عمل می‌کنند و سریعاً می‌توانند کارهای تعمیری را انجام دهند که این ویژگی آن‌ها را برای کارهای مهندسی مناسب می‌سازد. طبیعتاً آرام هستند و به نحوهٔ کارکرد سیستم‌ها و دگرچیزها علاقه‌مندند. به کارکرد و ساختار چیزها توجه دارند. بر خلاف ظاهرشان می‌توانند پیرامون خود را به شکل طنز آمیزی ببینند و به خاطر علاقه‌های شدیدشان ظاهری نامتعارف از خود نشان دهند. از اتلاف وقت، تلاش و منابع منزجر هستند ولی همچنان بسیار سازگارند که این ویژگی باعث می‌شود اطلاعات و روش‌های نو را سریعاً دریافت و درک کنند. از اکتشافات جدید لذت می‌برند و می‌توانند با تکرار و روزمرگی کسل شوند. آن‌ها گاهی هم دست به کارهای ریسکی می‌زنند و از تفریحات هیجانی لذت می‌برند.
ساخت راه‌آهن باعث شد کشاورزان بیشتری بتوانند محصولات بیشتری را به بازارها بفرستند. همچنین راه‌آهن تغییرات دیگری را در بخش‌هایی از ایالت ایجاد کرد. برای مثال در سال‌های پایانی قرن نوزدهم ۱۰۰۰۰ نفر به جمعیت شهر یوریکا اسپرینگز در شهرستان کارول افزوده شد و آن را به یکی از مقصدهای گردشگری و چهارمین شهر بزرگ ایالت تبدیل کرد. در این شهر ساختمان‌های جدید، اقامتگاه‌های زیبا، چشمه‌های آب گرم طبیعی، مسابقات اسب سواری و تفریحات دیگر جمعیت را به سوی خود می‌کشید. این شهر در زمینه‌های متنوعی به یک جاذبه تبدیل و همانند شهر هات اسپرینگز محبوب شد.
در سال ۲۰۰۸ یک مجموعه فرعی برای مجموعه پیشنهاد شده بود و انتظار می‌رفت که کار خود را سال ۲۰۰۹ آغاز کند، اما تیم توسعه اداره تصمیم گرفتند که آن را تبدیل به یک مجموعه جدا بکنند که بعداً پارک‌ها و تفریحات شد. ایده نویسندگان این بود که یک دستگاه کپی در اداره خراب می‌شود و برای تعمیر به شهر خیالی پاونی در مجموعه پارک‌ها و تفریحات فرستاده می‌شود. این ایده بعدتر با جدا کردن مجموعه پارک‌ها و تفریحات از اداره فراموش شد. همچنین بازیگر اداره، رشیدا جونز در هردو مجموعه و مجموعه فرعی احتمالی بازی می‌کرد که ممکن بود دردسرساز شود.
پارک ایالتی سنگ سحرآمیز در یک ساعتی غرب این شهر قرار دارد، جایی که ورزشکارانی همانند لنس آرمسترانگ خانه خود می‌نامند، و هیل کانتری تگزاس را میدان تمرینات و تفریحات خود قرار می‌دهند.
۴- مقبرهٔ نحوی در نوبندگان تاکنون وجود دارد. در سال ۱۳۷۰ سنگ قبر تاریخی آن توسط قاچاقچیان اشیا به سرقت رفته و بنای آرامگاه فرسوده و ریخته شده و در دهه ۸۰ کشاورزان منطقه اتاقکی ساده بر روی آن ساخته‌اند. چرا که تا دو نسل پیش یکی از تفریحات اهالی، زیارت و سیاحت این آرامگاه و محوطه‌های پیرامونی آن مثل سنگ «کوکه هوا» در جوار آن است. در ادامه دو عکس از این بنا در دهه ۴۰ ضمیمه خواهد شد.
ورزش بخشی جدایی ناپذیر فرهنگ آرکانزاس می‌باشد. مردم آرکانزاس در مسابقات زیادی در سال شرکت می‌جویند یا برای تماشای مسابقات حاضر می‌شود. تفریحات عمومی نیز نمود پررنگی در فرهنگ این ایالت دارد. یکی از قدیمی‌ترین تفریح‌ها در این ایالت شکار می‌باشد. برای انسجام و نظم بخشیدن شکار و ماهیگیری هیئت شکار و ماهیگیری آرکانزاس در سال ۱۹۱۵ (۱۲۹۴) تأسیس شد. امروزه جمعیت قابل توجهی از اهالی آرکانزاس در مسابقات سالانهٔ شکار مرغابی و گوزن شرکت می‌کنند.
کوروساوا در هفده‌سالگی خانه پدر را ترک کرد و به دنبال حرفهٔ نقاشی رفت. او در توکیو در محله تفریحات «شبانه»، با برادر بزرگترش هی‌گو هم‌خانه شد. این برادر با عالم هنر محشور بود و زندگی بی‌قیدی داشت. در کنار او آکیرا با سینما و ادبیات و هنرهای نمایشی ژاپن آشنا شد.
امادرشب نوروز، نوجوانان هم بیکارنمانده وریسمانی راتهیه می‌کنند و دستمالی را به سرآن گره زده، خود را به روی بام خانه همسایه‌ها می‌رسانند. در خانه‌های قدیمی معمولاً سوراخی بر روی پشت بام تعبیه می‌شد که محل عبور دود اجاق بود. ریسمان از سوراخ بخاری یا اجاق به داخل خانه می‌اندازند، صاحب خانه هم شیرینی برایشان می‌گذارد. ازدیگرتفریحات مردمان کرمانج اجرای ورزش کشتی چوخه است که درایام نوروز انجام می‌شود. کشتی چوخه، که خاص شمال خراسان است ازجذابیت خاصی برخورداراست که نوجوانان وجوانان درایام نوروزی با اجرای این منش پهلوانی به ورزش می‌پردازند.