تعطیلات کوتاه

معنی کلمه تعطیلات کوتاه در فرهنگستان زبان و ادب

{short holidays/ short holiday, short vacations/ short vacation, short break} [گردشگری و جهانگردی] تعطیلاتی که در آن فرد یک تا سه شب یا دو تا چهار روز دور از خانه اقامت کند

معنی کلمه تعطیلات کوتاه در ویکی واژه

تعطیلاتی که در آن فرد یک تا سه شب یا دو تا چهار روز دور از خانه اقامت کند.

جملاتی از کاربرد کلمه تعطیلات کوتاه

پس از گذراندن یک تعطیلات کوتاه در کنار خانواده به خدمت مقدم بازگشت. لشکر او در در ناحیه شپتیفکا مستقر بود و می‌بایست دست به ضدحمله می‌زد. اجرای تهاجم در مقابل مقاومت شدید دشمن موفق‌آمیز نبود و تنها رخنه‌های موضعی حاصل شد. با اطلاع از متوقف شدن حرکت نیروها شخصاً به خط مقدم رفت. شولتس روز ۲۸ ژانویه سال ۱۹۴۴ در حال یک کنفرانس فرماندهی میدانی در کنار تانک خود بود که در اثر انفجار یک گلوله توپ در آن نزدیکی از ناحیه سر به شدت زخمی و بیهوش شد. سرتیپ آدلبرت شولتس بلافاصله با هواپیما به بیمارستان منتقل شد اما در راه بدون این که به هوش بیاید در اثر اینجراحات جان باخت.
سال تحصیلی از آوریل (فروردین-اردیبهشت) آغاز می‌شود و در ماه مارس (اسفند-فروردین) پایان می‌یابد، تعطیلات تابستانی در آگوست (مرداد-شهریور) و تعطیلات زمستانی در پایان دسامبر (آذر-دی) تا اوایل ژانویه (دی) است. سال تحصیلی شامل دو یا سه ترم است که با تعطیلات کوتاه در بهار و زمستان و یک تعطیلات تابستانی شش هفته ای از هم جدا می‌شوند.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به معجزه در میلان، شنل، چهار قدم در ابرها، آسیاب رودخانه پو، یک تعطیلات کوتاه، گل آفتابگردان، بله، مادام، شام دلقک و سفید، قرمز و… اشاره کرد.
سال تحصیلی در ژاپن از آوریل (فروردین-اردیبهشت) آغاز می‌شود و کلاس‌ها بسته به مدرسه، از دوشنبه تا جمعه یا حتی شنبه برگزار می‌شود. سال تحصیلی شامل دو یا سه ترم است که با تعطیلات کوتاه در بهار و زمستان و یک تعطیلات تابستانی شش هفته ای از هم جدا می‌شوند.