تشویق کردن

معنی کلمه تشویق کردن در لغت نامه دهخدا

تشویق کردن. [ ت َش ْ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) شایق کردن و راغب نمودن. ( ناظم الاطباء ). به شوق آوردن. خواهان و آرزومند ساختن.

معنی کلمه تشویق کردن در فرهنگ فارسی

شایق کردن و راغب نمودن به شوق آوردن

معنی کلمه تشویق کردن در ویکی واژه

incoraggiare

جملاتی از کاربرد کلمه تشویق کردن

شیخ جنید بعد از وصلت با خواهر اوزون حسن به اردبیل بازگشت، ولی جهانشاه قره قویونلو همچنان از قدرت او بیمناک بود و او را وادار به خروج از این دیار نمود. کسان جهانشاه، شیخ جنید را تشویق کردند که برای جهاد با چرکس‌ها به قفقاز برود و شیخ به اجبار تمکین نمود، لیکن هنگام عبور از بیشه‌های شیروان، لشکریان «سلطان خلیل» حاکم شیروان، که به دستور محرمانه جهانشاه مأمور دفع شرّ شیخ شده بودند، به اردوی وی حمله کردند. شیخ و مریدانش دلاوری‌ها نمودند و سرانجام در سال ۸۶۰ هجری قمری، چرکسیانی که در سپاه سلطان خلیل بودند، شیخ را کشتند.
پیش از شروع فصل، یوونتوس در برابر تیم‌های آرسنال و هامبورگ در جام امارات و نیز در برابر منچستر یونایتد در اولدترافورد بازی کرد. در بازی برابر منچستر زمانی که الکس قصد خروج از زمین بازی را داشت، نزدیک به ۷۰ هزار تماشاگر به احترام وی برخاسته و یکصدا او را تشویق کردن. کلودیو رانیری گفت که اعتقاد دارد الکس فصلی به خوبی فصل قبلی در پیش خواهد داشت. در اوت ۲۰۰۸ الکس اعلام کرد که قصد دارد تا ۴۰ سالگی به بازی در یووه ادامه دهد.
وقتی او ۱۳ ساله بود، باروس و خواهر بزرگترش، پاتریشیا، در تعطیلات در شهر ریودوژانیرو بودند که توسط نماینده‌ای از مدیریت بنگاه مدلینگ الیت مدل کشق شد. دفتر الیت مدل در ریو باروس را تشویق کردند تا در رویداد الیت مدل لوک در سال ۱۹۹۶ شرکت کند، که او در این مسابقه پس از دیانا کوالچوک به مقام دوم رسید. باروس همچنین در بخش مدل بین‌المللی الیت مدل لوک رقابت کرد و در رتبه دوم جهانی قرار گرفت. الیت نمونه کارها و عکس‌های اخیر پولاروید باروس را برای گس فرستاد و باعث شد او در کمپین تبلیغاتی هزاره گس به همراه با دوست و مدل برزیلی همکارش الساندرا آمبروزیو حضور یابد.
مشخص شد که ایده‌های شوروی در مورد ایران نارس بودند. مسئله آذربایجان ایران تبدیل به یکی از کشمکش‌های جنگ سرد شده بود، و بیشتر به خاطر فشار دول غربی شوروی ناچار شد که خاک ایران را در سال ۱۹۴۶ ترک کند. دولت مستقل به سرعت سقوط کرد و اعضای فرقه دمکرات از ترس انتقام به شوروی پناهنده شدند. در تبریز همان مردمی که فرقه را تشویق کردند، به استقبال ارتش ایران رفتند و کتاب‌های درسی را که به زبان ترکی نوشته شده‌بود به‌طور آشکار به آتش کشیدند.