تشخیص بالینی

معنی کلمه تشخیص بالینی در فرهنگستان زبان و ادب

{clinical diagnosis} [پزشکی] تشخیص براساس علامت ها و نشانه های بالینی

معنی کلمه تشخیص بالینی در ویکی واژه

تشخیص براساس علامت‌ها و نشانه‌های بالینی.

جملاتی از کاربرد کلمه تشخیص بالینی

ژنیتوپلاستی یا جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان در حال گسترش روزافزون در زمینه جراحی پلاستیک و جراحی زنان است. افزایش تقاضا برای جراحی فرج ناشی از این باور است که ولو از نظر ظاهری غیرطبیعی است. بزرگ شدن یا هیپرتروفی لابیا مینور یک تشخیص بالینی است که به خوبی تعریف نشده‌است، زیرا می‌توان آن را نوعی آناتومی طبیعی در نظر گرفت. بزرگ شدن لب‌های کوچک می‌تواند باعث مشکلات عملکردی، زیبایی شناختی و روانی اجتماعی شود. در واقع، با توجه به تنوع گسترده مورفولوژی فرج در بین مردم، تعریف فرج «عادی» یک موضوع بسیار ذهنی است. گسترش برهنگی در رسانه‌های عمومی نقش عمده‌ای در ایجاد تصویر مصنوعی و استانداردهایی با توجه به فرم ایده‌آل دارد.
عوارض مرتبط با دیابت، اغلب قبل از تشخیص بالینی دیابت ایجاد می شوند؛ بر این اساس تشخیص آن در مراحل اولیه و نیز مراحل قبل از بروز دیابت، دارای اهمیت خاص خواهد بود.
نارسایی قلبی یک عارضه طولانی مدت در بزرگسالان بازمانده از سرطان دوران کودکی است. احتمال زنده ماندن بازماندگان بزرگسال هشت برابر بیشتر از افراد دیگر است و بیش از نیمی از کودکان تحت درمان سرطان دچار نوعی ناهنجاری قلبی می‌شوند، اگرچه این ممکن است بدون علامت یا خیلی خفیف باشد برای تشخیص بالینی بیماری قلبی.