ترلان
معنی کلمه ترلان در لغت نامه دهخدا

ترلان

معنی کلمه ترلان در لغت نامه دهخدا

ترلان. [ ت َ ] ( اِ ) مرغی از جنس باز شکاری است. ( یادداشت بخط مرحوم دهخدا ).

معنی کلمه ترلان در فرهنگ عمید

پرنده ای شکاری از نوع باز به رنگ سیاه یا زرد و دارای چنگال های قوی و منقار خمیده.

معنی کلمه ترلان در فرهنگ فارسی

پرندهای است شکاری ازنوع بازبرنگ سیاه یازرد، ودارای چنگالهای قوی ومنقارخمیده
مرغی از جنس باز شکاری است .

معنی کلمه ترلان در فرهنگ اسم ها

اسم: ترلان (دختر) (ترکی، کردی) (پرنده) (تلفظ: tarlān) (فارسی: تَرلان) (انگلیسی: tarlan)
معنی: زیبا، نام پرنده ای از خانواده باز شکاری، ( در ترکی ) مرغی از جنس باز شکاری را گویند، ( در کردی ) ) به معنی زیبا، ) نام نوعی اسب است، ( در ترکی ) مرغی از جنس باز شکاری را گویند و ( در کردی ) به معنی زیبا و نام نوعی اسب است، پرنده ای از خانواده باز شکاری

معنی کلمه ترلان در دانشنامه عمومی

ترلان (فرانسه). ترلانس ( به فرانسوی: Trélans ) یک کمون در فرانسه است که در لوزر واقع شده است.
ترلانس ۲۳٫۵۵ کیلومترمربع مساحت و ۱۱۳ نفر جمعیت دارد و ۹۱۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

معنی کلمه ترلان در ویکی واژه

~ یعنی بسیار عرق کننده و نوعی آهوی دشت شاید جفت ماده مارال که بواسطه فرّار بودن همیشه نفس‌زنان عرق‌ریز است. ترلان در فرهنگ و ادبیات گویش بهاری در گذشته جایگاه خاصی داشته است
~ نام زنانه.

جملاتی از کاربرد کلمه ترلان

گام نهایی در سال ۱۵۳۱ برداشته شد، هنگامی که گوستاو واسا، لورنتیوس پتری را به عنوان اسقف اعظم اوپسالا و سوئد اعلام کرد. لورنتیوس و اولاس برادرش، و میکائیل آگریکولا در اوسترلاند (فنلاند امروز)، در سراسر دهه‌های بعد متن‌های لوتری را نوشتند و چاپ کردند. مخالفت هنوز قوی بود، نه گوستاو و نه جانشین او اریک چهاردهم، جرأت اصلاحات بنیادین نداشتند. فرمان کامل کلیسای لوتری تا "فرمان کلیسای سوئد ۱۵۷۱ " ارائه نشد. "فرمان کلیسای سوئد ۱۵۷۱ " در پارلمان در سال ۱۵۹۱ تعریف شد، و با بیانی از ایمان، توسط شورای کلیسایی اوپسالا در سال ۱۵۹۳ نهایی گردید.
حیرت‌زده گشت‌ و گفت کز یک جنس چون خاسته صعوه‌ای و ترلانی
بنا بود این سریال در دو فصل برای پخش از شبکه نمایش خانگی ساخته شود (فصل اول ۱۵ قسمت و فصل دوم ۲۵ قسمت) اما به دلیل مشکلات مالی، پس از اتمام ۷۵ درصد فیلمبرداری، تولید آن متوقف شد. حسن معجونی، ترلان پروانه، گوهر خیراندیش، بهناز جعفری، لاله اسکندری، فریبا کوثری، امیررضا دلاوری، روزبه حصاری از بازیگران این سریال هستند.
عده‌ای از بازیگران سریال آهوی من مارال، از جمله حسن معجونی، لاله اسکندری، ترلان پروانه، علیرضا آرا، احسان امانی، امیررضا دلاوری، لیلا بلوکات، ارسطو خوش رزم، روزبه حصاری، متین ستوده، میثاق زارع و نازنین کیوانی، در واکنش به این بیانیه که از طرف «عوامل سریال» منتشر شده بود، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند «بنا به دلایلی ـ مدت‌هاست ارتباطی با پروژه مذکور نداشته و در جریان هیچ‌کدام از بیانیه‌های منتشرشده به نام «عوامل» این سریال» نیستند.