ترانه ۱

معنی کلمه ترانه ۱ در ویکی واژه

کلام یک ترانه یا آواز، به‏خصوص در موسیقی مردم‏پسند و کمدی موسیقایی

جملاتی از کاربرد کلمه ترانه ۱

کمیاب توسط چهار تک آهنگ حمایت شد، در حالی که سه تک آهنگ اول به جمع ۳۰ ترانه ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد رسید: تک آهنگ پیشرو «تو را از دست دادم تا خودم را دوست داشته باشم» که در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شد، در صدر ۱۰۰ داغ قرار گرفت و به اولین شماره یک گومز تبدیل شد. تک‌آهنگ دوم «حالا نگاهش کن» یک روز در ایالات متحده بعد منتشر شد و در ۱۰۰ داغ در رتبه ۲۷ قرار گرفت و تک‌آهنگ سوم «کمیاب» به رتبه ۳۰ رسید.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به ترانه ۱۹۳۶ برادوی، تا زمانی که ابرها کنار بروند و عروسی سلطنتی اشاره کرد.
آندره آرزومانیان در ۱۵ آبان سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۶ با نوازندگی پیانو آغاز کرد. آندره آرزومانیان نوازندگی پیانو را در موسیقی فیلم‌های بسیاری از جمله از کرخه تا راین، بوی پیراهن یوسف، آژانس شیشه‌ای، آخرین پرواز، من، ترانه ۱۵ سال دارم، زن امروز، سام و نرگس، دست‌های آلوده و مرسدس بر عهده داشت. آخرین اثر آندره آرزومانیان در زمینهٔ آهنگسازی فیلم، ساخت موسیقی فیلم نطفه شوم در سال ۱۳۸۷ بود.
از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به آواز یاغی، فایرفلای، ترانه ۱۹۳۶ برادوی، نمایش هالیوود ۱۹۲۹ و ماری آنتوانت اشاره کرد.