تختال

معنی کلمه تختال در ویکی واژه

قطعۀ فلزی یا بسپاری به شکل مکعب‏مستطیل که ضخامت آن حداقل ۵ سانتی‌متر و طول آن بین ۶ تا 9 متر باشد و برای تولید صفحه و ورق به کار رود.

جملاتی از کاربرد کلمه تختال

این منطقه، چندین منطقهٔ اختصاصی سرخپوستان، مانند ملت ناواهو دارد. آریزونای شمال شرقی امروزه بایر است و بیشتر بخش‌های آن بدون پوشش گیاهی است و بیشتر تپه، تخت‌تپه، تختال، پرتگاه و ژرف‌دره در آن دیده می‌شود.
شرکت آرسلور میتال به‌عنوان غول صنعت فولاد، انواع محصولات فولادی را تولید و عرضه می‌کند. این محصولات شامل محصولات فولاد تخت و بلند است. محصولات تخت شامل تختال (اسلب)، ورق، ورق نورد گرم‌شده، ورق نورد سردشده، ورق فولاد گالوانیزه، ورق آلومینایزشده و ورق رنگی است. محصولات فولاد بلند نیز شامل شمش، مفتول، میل‌گرد ساده و آج‌دار در مقاطع مختلف، سیم، میخ، سیم بُکسل، انواع مقاطع مانند نبشی، سپری، ریل، تیر آهن، پروفیل و انواع لوله است.
مدیران وزارت نفت ایران در راستای سیاست حمایت از کالای داخلی اعلام کردند که شرکت ملی نفت ایران برای تامین خطوط لوله گوره به جاسک، تفاهم ۳ جانبه ای با شرکت‌های فولادی و لوله سازی اهواز امضا کرده است. هدف از انعقاد این تفاهم نامه ایجاد زنجیره کاملی از تولید شمش، تختال، ورق و در نهایت نورد لوله توسط این ۳ کارخانه اعلام شده است.