تحلیل اطلاعات

معنی کلمه تحلیل اطلاعات در فرهنگستان زبان و ادب

{information analysis} [علوم کتابداری و اطلاع رسانی] مطالعۀ اطلاعات به قصد استنتاج

معنی کلمه تحلیل اطلاعات در ویکی واژه

مطالعۀ اطلاعات به‌قصد استنتاج.

جملاتی از کاربرد کلمه تحلیل اطلاعات

بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات آونگ فوکو در طی خورشیدگرفتگی ۱۱ ژوئیه ۱۹۹۱، ل ساواروف پیشنهاد کرد: «آونگ در حداکثر فاز گرفتگی کامل به بازمانده شوک موج پاسخ داده است.»
یکی از ویژگی‌های کلیدی در بسیاری از ابتکارات مربوط به تأمین امنیت ملی، داده کاوی است. داده کاوی که به عنوان ابزاری برای کشف جرایم، ارزیابی میزان ریسک و فروش محصولات به کار می‌رود، در بر گیرنده ابزارهای تجزیه و تحلیل اطلاعات به منظور کشف الگوهای معتبر و ناشناخته در بین انبوهی از داده هاست. داده کاوی غالباً در زمینه تأمین امنیت ملی به منزله ابزاری برای شناسایی فعالیت‌های افراد خرابکار شامل جابه جایی پول و ارتباطات بین آن‌ها و همچنین شناسایی و ردگیری خود آن‌ها با بررسی سوابق مربوط به مهاجرت و مسافرت هاست.
۱. فراهم نمودن تجزیه و تحلیل اطلاعات در مناطق مربوط به امنیت ملی.
دیا جزئی از وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا می‌باشد. دیا دولت مردان فدرال و سیاستگذاران دفاعی را در مورد اهداف نظامی و توانایی‌های دولت‌های خارجی و گروهک آگاه می‌کند. دیا همچنین وظیفه کمک‌های اطلاعاتی، ادغام و هماهنگی بین اجزای یکپارچه اطلاعاتی سرویسهای نظامی را که از نظر ساختاری جدا از دیا هستند را دارد. نقش آژانس شامل جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات سیاست خارجی نظامی، اقتصادی، صنعتی، جغرافیایی، پزشکی است. دیا تقریباً یک چهارم از محتوای اطلاعاتی را که در گزارش روزانه رئیس‌جمهور ایالات متحده وجود دارد را تولید می‌کند.
بر خلاف دیگر پروژه‌ها پروژه جنوآ پیش از برنامه آگاهی کامل از اطلاعات، آغاز به کار کرده بود و بستری برای آن برنامه بود. کاربرد نخست جنوآ تجزیه و تحلیل اطلاعات برای کمک به تحلیل‌گران بود. پروژه جنوآ برای هر دو رویکرد بالا به پایین و پایین به بالا طراحی شده بود. یک سیاست‌گذار می‌توانست یک حمله احتمالی را فرض کند و از جنوآ برای یافتن شواهد پشتیبان چنین طرحی استفاده کند، یا بخش‌های گوناگون اطلاعات را در یک نمودار، کنار هم می‌گذاشت و پیامدهای احتمالی را پیشنهاد می‌کرد. سپس تحلیل‌گران می‌توانستند این نمودار را تغییر دهند تا حالت‌های مختلف را آزمایش کنند.
درحالیکه پروژه جنوآ عمدتاً بر تجزیه و تحلیل اطلاعات متمرکز بود جنوآ ۲ به دنبال پیدا کردن راهی بود که رایانه‌ها، عامل‌های نرم‌افزاری، سیاست‌گذاران، و مأموران میدانی بتوانند با یکدیگر همکاری کنند.