تحریم کردن

معنی کلمه تحریم کردن در لغت نامه دهخدا

تحریم کردن. [ ت َ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) حرام کردن. منع کردن. حرام گردانیدن. رجوع به تحریم شود.

معنی کلمه تحریم کردن در فرهنگ فارسی

حرام کردن منع کردن حرام گردانیدن

معنی کلمه تحریم کردن در ویکی واژه

boicottare

جملاتی از کاربرد کلمه تحریم کردن

وی مجدداً در ۱۷ اکتبر ۲۰۰۷ با کسب ۶۴ درصد آرا انتخاب شد، مخالفان انتخابات ۲۰۰۷ را به‌دلیل محرومیت دو نامزد مخالف، از جمله برادر وی، هری تانگ تحریم کردند.
او با حمایت از حسن روحانی در انتخابات ۱۳۹۲ در پاسخ به سؤال در مورد تحریم کردن انتخابات توسط او گفت: «مگر ما مفتی هستیم که فتوا بدهیم انتخابات را تحریم کنیم نهایتاً می‌توانیم بگوییم ما شرکت نمی‌کنیم.»
این آهنگ در تمام کشورهای اروپایی در بین ۱۰ اثر برتر قرار گرفت و در آلمان به مدت سه هفته شماره ۱ شد. اما رادیوها و رسانه‌های آمریکا علاقه‌ای به پخش آن نداشتند و مدتی نیز آن را تحریم کردند. اما با این وجود در رتبهٔ ۳۰ جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد آمریکا و رتبهٔ ۱ جدول ۱۰۰ آهنگ داغ آراندبی بیلبورد آمریکا قرار گرفت.
یکی از بزرگترین جوامع یهودی جهان در خارج از اسرائیل در آرژانتین زندگی می‌کنند و شمار آن‌ها به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد. یک هفته پس از مرگ مرموز آلبرتو نیسمان، گروه‌های یهودی در آرژانتین مراسم دولتی یادبود قربانیان هولوکاست را تحریم کردند. رهبران یهودیان گفتند که دولت تمرکزش را در تحقیقات دربارهٔ مرگ نیسمان از دست داده است. بعضی از آن‌ها از نطق طولانی تلویزیونی خانم فرناندز ابراز ناراحتی کردند چون گفتند که در آن برای مرگ آلبرتو نیسمان یا قربانیان بمبگذاری ۱۹۹۴ از خود همدردی زیادی نشان نداده. بازماندگان هولوکاست مراسم جداگانه‌ای در مرکز بازسازی شده یهودیان بوئنوس آیرس برگزار کردند.
نشست ۱۹۷۰ اتحادیه عرب این نشست در ۲۳ سپتامبر ۱۹۷۰ در قاهره، به دلیل درگیری شبه‌نظامیان فلسطینی و ارتش اردن در سپتامبر سیاه در اردن برپا شد. سوریه، عراق، الجزایر، مراکش این نشست را تحریم کردند.
برخی از کشورها همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، هلند، ایتالیا، اسرائیل، نیوزلند، سوئد و لهستان کنفرانس را تحریم کردند. انگلستان اعلام کرده‌است در اجلاس شرکت خواهد کرد، ولی نمایندگان بلندپایه خود را در اجلاس شرکت نخواهد داد. فرانسه در ابتدا در اجلاس شرکت کرد ولی پس از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران، تصمیم گرفت از اجلاس خارج شود. پیش از اجلاس ناوانتم پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده بود که همه موضوعات بحث‌برانگیزی که اشاره به اسرائیل، صهیونیسم و خاورمیانه داشته، از بیانیه اجلاس حذف شده‌است و از همه گروه‌ها خواسته بود که در اجلاس شرکت کنند.