تجارت الکترونیکی

معنی کلمه تجارت الکترونیکی در فرهنگستان زبان و ادب

{electronic commerce, e-commerce} [رایانه و فنّاوری اطلاعات، رمزشناسی] انجام عملیات تجاری از راه دور با استفاده از فنّاوری اینترنت و شبکه های رایانه ای

معنی کلمه تجارت الکترونیکی در دانشنامه آزاد فارسی

تجارت الکترونیکی (e-business)
انجام هرگونه کسب و کار که از یک سیستم اطلاعاتی بهره بگیرد. این نوع از تجارت امروزه به طور وسیعی توسط فنّاوری های مبتنی بر وبصورت می پذیرد. این واژه اولین بار توسط لو گرستنر مدیرعامل شرکت آی بی ام به کار گرفته شد. استفاده از روش های مختلف تجارت الکترونیک، شرکت ها را قادر می سازد تا با ایجاد ارتباطی قابل انعطاف و مؤثرتر بین فرآیندهای داخلی و خارجی خود، همکاری بهتر و نزدیک تری را با فروشندگان و شرکا داشته باشند تا در نهایت بتوانند با برآورده نمودن نیازها و انتظارات مشتریان خود، رضایت بیشتر آنان را جلب نمایند.

معنی کلمه تجارت الکترونیکی در ویکی واژه

انجام عملیات تجاری از راه دور با استفاده از فنّاوری اینترنت و شبکه‏های رایانه‏ای.

جملاتی از کاربرد کلمه تجارت الکترونیکی

کمیسیون تجارت الکترونیکی، خسارت مستقیم قطع اینترنت در زمان اعتراض‌ها را حدود سه هزار میلیارد تومان و خسارت غیرمستقیم آن را حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است. این در حالی‌است که محاسبات نت‌بلاکس از یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار خسارت به اقتصاد ایران در اثر محدود شدن اینترنت در مدت چهار روز قطعی اینترنت سخن می‌گوید. به گفتهٔ علیرضا عسکری مارانی، مدیر عامل سابق شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، به دلیل اختلال در شبکه بین‌المللی اینترنت ارزش معاملات خُرد بورس تهران به میزان ۱۱۴۷ میلیارد تومان کاهش داشته است.