تبهکاری

معنی کلمه تبهکاری در لغت نامه دهخدا

تبه کاری. [ ت َ ب َه ْ ] ( حامص مرکب ) تباه کاری :
زود میرند از تبه کاری
چه سفیدیست در سیه کاری.مکتبی.رجوع به تباهکاری شود.

معنی کلمه تبهکاری در فرهنگ فارسی

تباه کاری

جملاتی از کاربرد کلمه تبهکاری

ارباب آینه عنوان چندین ابرشرور خیالی در کتابهای کمیک منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است. او یک دشمن مکرر فلش است که دارای تخصص و مهارت فنی قابل توجهی در استفاده از آینه‌ها است. سه نفر از عنوان ارباب آینه استفاده کرده‌اند (یک زوج که در زمان‌های مختلف عضو دشمنان بوده‌اند). در سال ۲۰۰۹ ارباب آینه توسط آی‌جی‌ان به عنوان هفتاد و نهمین کتاب تبهکاری در کتاب‌های کمیک در همه دوران‌ قرار گرفت.
بعد باکوگو و تودوروکی (هم کلاسی میدوریا و پسر سخت بنیاد) در آزمون مجوز موقت پذیرفته شده و میدوریا در جشنواره مدرسه تبهکاری را دستگیر می‌کند.
بعد باکوگو و تودوروکی (هم کلاسی میدوریا و پسر سخت بنیاد) در آزمون مجوز موقت پذیرفته شده و میدوریا در جشنواره مدرسه تبهکاری را دستگیر می‌کند
آنکوس مارتیوس، به جای تولوس هوستیلیوس پادشاه روم شد و حکمت سپاهیگری او را، دستور کار خویش ساخت. به گفتهٔ دیون کاسیوس، آنکوس دریافت که: برای کسانی که می‌خواهند در صلح به سر برند، کافی نیست از تبهکاری دوری جویند.... اما هرچه آدمی بیشتر شوق صلح داشته باشد، گزندپذیرتر می‌شوند. آنکوس دانست که آرامش طلبی نمی‌تواند انسان را نگاه دارد، مگر آن که با فراهم آوردن ساز و برگ جنگ همراه باشد؛ و همچنین دریافت که شوق رهایی از یوغ بیگانه، کسانی را که شور این رهایی را ناسزاوار در سر داشته‌اند، بزودی به خاک سیاه نشانده‌است.
با من غمت ای فقاعی حور سرشت هنگام وفا تخم تبهکاری کشت
میدوریا و بقیه به کمپ جنگلی می‌روند ولی کمپ به دست لیگ تبهکاران متوقف می‌شوند و قهرمانان به مخفیگاه لیگ تبهکاران حمله می‌کنند که بعضی از آن‌ها با همه برای یکی (تبهکاری که رئیس تبهکاران و دارای کوسه همه برای یکی یا قدرت انتقال کوسه است و هویت آن نامشخص است) مقابله می‌کنند و آن توسط آلمایت شکست می‌خورد ولی آلمایت کوسهٔ خودش را از دست می‌دهد و باز نشسته می‌شود و بعد کلاس ای یک (کلاس میدوریا) در آزمون مجوز موقت با مدرسه شیکتسو و مدرسه دیگر مبارزه کرده و قبول می‌شوند
اشک ما صرف تبهکاری غفلت گردید ریخت این ابر سیه جوهر نیسانی را
هستی و نیستی اقلیم تبهکاری بود جرم ما را زکجا تا به کجا بخشیدند
بس خرابم ز تبهکاری ایام امید که کند همت صاحب‌نظری آبادم
دوستی بی‌سبب آن روز عجب بود بلی دور دوران تبهکاری و خودرایی بود
تنش‌های قومی در جمهوری آفریقای مرکزی تاکنون منجر به فرار ۱۰ درصد از مردم شده‌است. به‌رغم حضور ۱۱ هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد، هنوز بسیاری از بخش‌های این کشور تحت کنترل نیروهای شورشی و باندهای تبهکاری است.
از خردمندی جدا و با تبهکاری قرین از ذکاوت برکنار و با سفاهت توأمان
کاپون هرچند در کارت شناسایی‌اش به عنوان فروشنده اثاثیه دست دوم معرفی شده بود، اما در واقع یک گانگستر آمریکایی بدنام طی سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ بود. اصلیت کاپون ناپلی بود، یک ناپلی متولد شده در نیویورک که تبهکاری را از بروکلین آغاز کرد و سپس به شیکاگو، ایلینوی نقل مکان کرد و تبدیل به بدنام‌ترین مجرم این شهر شد. او به شدت دارای قدرت بود
در مسابقات ورزشی بعد از کلی نبرد باکوگو قهرمان مسابقات شده و میدوریا با معلم آلمایت گرندتورینو ملاقات می‌کند قدرت خود را کنترل کرده و با تبهکاری به اسم استین قهرمان کش مبارزه می‌کند. چندی بعد گرندتورینو ترک می‌کند و در آخر او برای اردوی جنگلی آماده می‌شوند و در لیگ تبهکاران اعضای جدیدی اضافه می‌شوند.
آگاتوکلس (زبان یونانی: Ἀγαθοκλῆς؛ ۳۶۱ ق. م– ۲۸۹ ق. م) سیاستمدار و ارتش‌دار یونانی بود که از ۳۱۷ تا ۲۸۹ قبل از میلاد جبار سیراکوز از ۳۰۴ تا ۲۸۹ قبل از میلاد پادشاه سیسیل بود. نام او در کتاب شهریار نوشته ماکیاولی به عنوان فرمانروایی که با تبهکاری به حکومت رسید ذکر شده‌است.
از تبهکاریم آگاهیم ده آگهی زین گونه گمراهیم ده
متئو (با بازی مارلون براندو) به دنبال باز پس گیری اسب خودش است که توسط تبهکاری مکزیکی به سرقت رفته…
ایدل همه عمرت این تبهکاری چیست وندر سرت آهنگ گنهکاری چیست