تبادلات

معنی کلمه تبادلات در لغت نامه دهخدا

تبادلات. [ ت َ دُ ] ( ع اِ ) ج ِ تبادل. رجوع به تبادل شود.

معنی کلمه تبادلات در فرهنگ فارسی

جمع : تبادل .

جملاتی از کاربرد کلمه تبادلات

در دوره زبان فارسی که زبان رسمی درباری آنجا بود، این تبادلات فرهنگی بسیار انجام شد و اکنون به همت بزرگانی چون دکتر صفوی، دکتر عابدی و نذیر احمد، اظهر دهلوی، چراغ زبان فارسی در هند همچنان روشن نگاه داشته شده‌است.
عرضه اولیه سکه می‌تواند سرمایه‌هایی از کاربران مشتاق به سرمایه گذاری در نوآوری‌های بلاکچین جذب کند و این روش بدینگونه است در قبال دادن ارز های دیجیتال نوپا،ارز های دیجیتال رایجی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و ... را دریافت می‌کنند و مکان این تبادلات رمز ارزی بیشتر در وبسایت سازنده آن رمز ارز است که نشانی آنان در سایت‌های خبری مرجع رمز ارز موجود است.
گومز که یکی از مخالفان رژیم سوموزا در دهه ۱۹۷۰ بود، اگر چه عضو رسمی جبهه آزادیبخش ملی ساندینیستا نبود، بعداً در دهه ۱۹۸۰ به انجمن ساندینیستای کارگران فرهنگی، سازمانی متشکل از هنرمندان ساندینیستا پیوست. او در اولین دوره ریاست جمهوری دانیل اورتگا برای تبادلات فرهنگی به دیگر کشورهای سوسیالیستی سفر کرد.
این روش، نخستین روش مورد اعتماد در بین روش‌های رمزنگاری دیگر است و یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها در زمینهٔ رمزنگاری به حساب می‌آید. آراس‌ای همچنان به صورت گسترده‌ای در تبادلات الکترونیکی استفاده می‌شود و در صورت استفاده درست با کلیدهای طولانی کاملاً امن به نظر می‌رسد.
سلسله‌های حکومتی چینی مدت طویلی بر امور فرهنگی، تجارتی و نظامی منطقه سیطره داشته‌اند به گونه‌ای که شواهد به دست آمده نشان می‌دهد حکام ژاپن و کره نیز به آن‌ها خراج پرداخت می‌کرده‌اند. نشان‌هایی نیز از تبادلات فرهنگی بین چینی‌ها و قدرت‌های منطقه‌ای و همسایه‌ها وجود دارد.