تامین کننده

معنی کلمه تامین کننده در فرهنگستان زبان و ادب

تأمین کننده
{supplier} [مدیریت-مدیریت پروژه] شخص یا سازمانی که کالا یا خدماتی را، معمولاً درازای دریافت بهای آن، برای استفاده در پروژه فراهم می کند

معنی کلمه تامین کننده در ویکی واژه

fornitore

جملاتی از کاربرد کلمه تامین کننده

یکی از ویژگی های کلیدی این طرح ها، عدم تقارن آنها است: کار باید برای درخواست کننده نسبتاً سخت(اما قابل حل) باشد ولی چک کردن آن برای تامین کننده سرویس(سرور) میبایست آسان باشد.
این تاسیسات منحصر به فرد که خود جلوه‌ای از ذکاوت نادر است تامین کننده آب مورد نیاز عمارت خشت که در یکی از مرتفع‌ترین نقاط کلات که فاقد هیچگونه چشمه یا رودخانه‌ای می‌باشد بوده است.
در دهه 1920 جنرال الکتریک به تامین کننده جهانی دانش و تجهیزات الکتریکی تبدیل شد. برای مثال، در سال 1923، اکثر مواد ضروری و تیمی از مهندسان را برای نظارت بر برق‌رسانی فلسطین تحت حاکمیت بریتانیا فراهم کرد. شرکت های انگلیسی در آن زمان نمی توانستند با قیمت های جنرال الکتریک رقابت کنند [9]
آخرین مرجع وام یا آخرین قرض‌دهنده در یک نظام مالی، موسسه‌ای است که برای مؤسسه‌های مالی که نمی‌توانند در بازار تسهیلات بین بانکی نقدینگی لازم را به‌دست آورند، نقدینگی را تامین می‌کند. با این کار در واقع دولت نقدشوندگی را برای مؤسسه‌های مالی تضمین می‌کند. از ابتدای سده بیستم، بانک‌های مرکزی تامین کننده تسهیلات آخرین مرجع وام دهی هستند و کارکردشان معمولا شامل تضمین نقدشوندگی بازارهای مالی به طور عام می‌شود.