بیلان

معنی کلمه بیلان در لغت نامه دهخدا

بیلان. ( فرانسوی ، اِ ) در اصطلاح بانکی به معنای ترازنامه است. ( از یادداشت مؤلف ) ( از لغات فرهنگستان ). توازن. ( یادداشت مؤلف ). موازنه دخل و خرج حالت دارائی تاجر. نمودار حساب دخل و خرج بازرگان.
- بیلان بستن ؛ تراز بستن.

معنی کلمه بیلان در فرهنگ معین

[ فر. ] ( اِ. ) صورت ریز دارایی و بدهی شرکت ها و مؤسسات که معمولاً در آخر سال مالی تهیه شود، ترازنامه (فره ).

معنی کلمه بیلان در فرهنگ عمید

= ترازنامه

معنی کلمه بیلان در فرهنگ فارسی

ترازنامه
( اسم ) ترازنامه

معنی کلمه بیلان در ویکی واژه

صورت ریز دارایی و بدهی شرکت‌ها و مؤسسات که معمولاً در آخر سال مالی تهیه شود، ترازنامه (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه بیلان

گاه رزمینه شجاعت بخش بیلان غزا فرستادی
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده است می‌توان به باشگاه فوتبال نگری سمبیلان و باشگاه فوتبال پراک اشاره کرد.
· سال 1950: دفتر مرکزی جدید شرکت در مکانی به نام "پل­صلح" در فرانکفورت است. تعداد کارکنان گروه از 20900 نفر در سپتامبر 1948 به 55400 نفر در سپتامبر 1957 رسید. در همان سال گردش مالی برای اولین بار از یک میلیارد مارک فراتر رفت، اما سطح بالای سرمایه گذاری در بازسازی شرکت (1948-1956) بیش از 500 میلیون مارک، فشار قابل توجهی بر ترازنامه (بیلان) شرکت وارد کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده است می‌توان به باشگاه فوتبال سلانگور، باشگاه فوتبال نگری سمبیلان، و باشگاه فوتبال پاهانگ اشاره کرد.
فیلم در استودیو بیلانکورت در پاریس فیلمبرداری شد؛ و دکورهایش توسط کارگردان هنری ژاک شالو طراحی شده‌است.
باغ دو کمال در محلهٔ بیلانکوه (ولیانکی) و در محدودهٔ خیابان آبرسانی تبریز واقع گردیده‌است. علت نامگذاری این مکان به باغ دوکمال وجود آرامگاه دوتن از مشاهیر ایرانی یعنی کمال‌الدین بهزاد -نقاش- و «کمال‌الدین مسعود خجندی» -شاعر- می‌باشد.
آیتانا بونماتی در ۱۸ ژانویه ۱۹۹۸ در بیلانبا ای لا خلترو، شهری در منطقه گاراف در کاتالونیا به دنیا آمد. هنگامی که او در سال ۱۹۹۸ به دنیا آمد، والدینش می‌خواستند از آداب و رسوم نامگذاری اسپانیایی که به‌طور پیش فرض نام خانوادگی پدری ذکر شده بود، کنار بگذارند. در دو سال اول زندگی‌اش، او با نام آیتانا بونماتی گایدونت شناخته می‌شد و نام خانوادگی هر دو از مادرش بود. در سال ۲۰۰۰، قانون در اسپانیا تغییر کرد تا امکان وارونه کردن این رسم را فراهم کند، پس از آن بونماتی نام خانوادگی مادری خود (بونماتی) را به عنوان اولین نام خانوادگی خود و نام خانوادگی پدری خود، کونکا را به عنوان نام خانوادگی دوم خود انتخاب کرد.
واژه‌های آریاری و ایراایمبیلانجا، هر دو بازمانده از دوران استعمار ماداگاسکار می‌باشند. در آن دوره به سکه نقرهٔ دلار، آریاری می‌گفتند. ایراایمبیلانجا نیز در ترجمه تحت‌اللفظی به معنای یک وزنه آهنی می‌باشد و به یک نوع سکه قدیمی اطلاق می‌شد که ارزشی معادل یک پنجم آریاری داشت.
آرامگاه دو کمال که مدفن کمال خجندی (شاعر سده‌های هشتم و نهم هجری) و کمال‌الدین بهزاد (نقاش سدهٔ دهم هجری) است، در یکی از باغ‌های محلهٔ بیلانکوه در شرق شهر تبریز جای گرفته‌است. این آرامگاه در تاریخ ۱۳۷۷٫۰۴٫۲۹ خورشیدی به شمارهٔ ۲۰۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
رنو در سال ۲۰۰۵ با رانندگی فرناندو آلونسو به قهرمانی مسابقات فرمول یک دست یافت و در سال ۲۰۰۹ شروع به طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی کرد. رنو با مشارکت فرانس تلکوم اولین تولیدکننده اتومبیل «آدیس لاین» با سیستم ماهواره‌ای بوده و مدل «ول ساتیس» رنو به عنوان بی صداترین اتومبیل جهان شناخته شده‌است. دفتر مرکزی رنو در بیلانکورت واقع شده و بیش از ۱۲۴ هزار نفر در ۱۱۸ کشور دنیا برای رنو کار می‌کنند.
هم سبیلان سبیل دانندش چشمهٔ سلسبیل خوانندش
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده است می‌توان به باشگاه فوتبال نگری سمبیلان و باشگاه فوتبال جوهر دارالتعظیم اشاره کرد.
سوره فیل بخواندند ابابیلان خوانده مرفاختگان سوره الهیکم