بیسکویت
معنی کلمه بیسکویت در فرهنگ معین

بیسکویت

معنی کلمه بیسکویت در فرهنگ معین

[ فر. ] ( اِ. ) نوعی شیرینی که خشک و کم وزن است .

معنی کلمه بیسکویت در فرهنگ عمید

نوعی نان شیرینی ترد، نازک، خشک، و سبک وزن.

معنی کلمه بیسکویت در فرهنگ فارسی

نوعی ازنان شیرینی شک وسبک وزن
( اسم ) نوعی نان شیرینی که خشک و کم وزنست.

معنی کلمه بیسکویت در فرهنگستان زبان و ادب

{biscuit} [سرامیک] بدنه ای که پخت شده ولی لعاب داده نشده است

معنی کلمه بیسکویت در دانشنامه عمومی

بیسکوییت ( به فرانسوی: Biscuit ) گونه ای خوراکی است که مادهٔ اصلی آن آرد است.
ریشهٔ واژهٔ بیسکویت از دو کلمهٔ لاتینِ bis به معنای دو بار و coquere به معنای پخته شده گرفته شده و روی هم معنای «دو بار پخته شده» را می رساند. این نام گذاری به شیوهٔ پخت آن بازمی گردد، زیرا نخست بیسکویت را می پختند و سپس آن را به آرامی درون یک فر خشک می کردند.
بیسکویت (فیلم ۲۰۲۰). بیسکویت ( انگلیسی: Biscuit ) ( به هندی: Biskoth ) فیلم نقیضه هندی تامیل - زبان، تولید سال ۲۰۲۰ است که بر اساس فیلم کمدی آمریکایی داستان های زمان خواب ساخته شده است. نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی آن را آر. کانان بر عهده داشته است. نقش های اصلی فیلم را سانتانام و تارا آلیشا بری بازی کرده اند. ماجرای داستان فیلم در حد زیادی از فیلم کمدی فانتزی آمریکایی داستان های زمان خواب تأثیر گرفته است.
معنی کلمه بیسکویت در فرهنگ عمید

معنی کلمه بیسکویت در دانشنامه آزاد فارسی

بیسْکویت (biscuit)
شیرینی کوچک، پف نکرده و ترد حاصل از خمیر پخته. ترکیبات اصلی خمیر بیسکویت عبارت اند از آرد، روغن، تخم مرغ، شکر، شکلات. ادویه نیز برای تنوع طعم و بافت به آن افزوده می شود. در امریکا، بیسکویت چیزی بین قرص نان و پودینگ یورکشر است و به آن بیسکویت کوکی می گویند. بیسکویت از برش های نان ورنیامده (فطیر) ساخته و آن قدر پخته می شود تا سخت و خشک شود. می توان سال ها آن را نگه داشت و منبع مفید اما ناچیز کربوهیدرات در سفر های دریایی طولانی و عملیات نظامی است. در ۱۸۱۵، نخستین کارخانۀ تولید بیسکویت در کارلایل، در شمال انگلستان، تأسیس شد و بریتانیا بزرگ ترین تولیدکننده و همچنین مصرف کنندۀ بیسکویت کارخانه ای در اروپاست. در ایران اولین کارخانه های تولید بیسکویت قدمتی ۵۰ساله دارد و اغلب، فعالیت اولیه اش را با ماشین آلات محدود ساخت کشورهای آلمان، سوئیس و انگلستان شروع کردند تا در طی دوره های مختلف توسعه به خودکفایی برسند. امروزه محصولات متنوعی در بازار تولید شده است که می توان از بیسکویت های کرمدار، کراکر، بیسکویت با روکش شکلات، بیسکویت با طعم های گوناگون و شکل دار نام برد. بعضی از محصولات ایرانی به کشورهای همسایه عربی، آسیای میانه، افریقا، عراق، افغانستان و آذربایجان صادر می شود.

معنی کلمه بیسکویت در ویکی واژه

biscotto
نوعی شیرینی که خشک و کم وزن

جملاتی از کاربرد کلمه بیسکویت

محصولات تولیدی این شرکت شامل بیسکویت، شکلات، کیک، ویفر، کراکر، مارش مالو، آبنبات، تافی، آدامس و کره کاکائو و … می‌باشد.
هنگامی که شیار ها بریده شدند، بیسکویت را با مقداری چسب وارد می‌کنند و محل اتصال را به هم نزدیک می‌کنند، سپس اتصال دهنده ها را تراز می‌کنند و می‌بندند. بیسکویت مقداری رطوبت را از چسب جذب می کند و در خمیر متورم می شود و یک اتصال محکم ایجاد می کند.  بیسکویت ها در اندازه های مختلف برای مقاصد مختلف موجود هستند. همچنین استفاده از بیش از یک بیسکویت در کنار یکدیگر در زمانی که اعضا ضخیم هستند، معمول است. 
کمپیول، صاحب رستوران آل بیکری در شمال ایتالیا بود که دسر مشهور تیرامیسو اولین بار توسط همسر و سرآشپزش درست شد. رستوران آل بیکری در سال ۱۹۳۹ توسط خانواده کمپیول باز شد و خود او پس از جنگ جهانی دوم این تجارت را برعهده گرفت. این دسر که شامل بیسکویت‌های آغشته به قهوه و پنیر ماسکارپونه بود در سال ۱۹۷۲ به منوی این رستوران اضافه شد. این دسر هرگز توسط این خانواده به عنوان یک دسر تولید شده در این رستوران به ثبت نرسید. «تیرامیسو» از آن به بعد به یکی از اصلی‌ترین دسرهای ایتالیایی تبدیل شده که سرآشپزها در سراسر جهان از آن الهام گرفتند.
نان، پاستا، بیسکویت، پیراشکی، کلوچه و انواع کیک همگی از آرد ساخته می‌شوند. از آرد در تهیه خوراک‌ها هم استفاده می‌شود. برای غلیظ کردن انواع غذاها مانندسس‌ها به آن‌ها آرد افزوده می‌شود. آرد ذرت در تهیهٔ بسیاری از پودینگ‌ها به کار برده می‌شود.