بیانلو

بیانلو

معنی کلمه بیانلو در لغت نامه دهخدا

بیانلو. [ ب َ ] ( اِخ ) دهی جزء بخش خرقان شهرستان ساوه است و 112 تن سکنه دارد. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 1 ).

معنی کلمه بیانلو در دانشنامه عمومی

بیانلو یک روستا در ایران است که در دهستان اوریاد واقع شده است. بیانلو ۲۱۴ نفر جمعیت دارد. با مراتع بکر وزیبا ودیدنی با کد خدایی جناب اقای محمد قلی طالبی

معنی کلمه بیانلو در ویکی واژه

دهکدهایی متعدد و پراکنده در ایران. بیانلو ممکن است به دو بخش بیان - لو قابل تجزیه باشد، که علاوه بر معنی بیان فارسی به معنی بِی‌یان یعنی یک‌طرفه شدن، فیصله یافتن قضیه‌ای هم هست.

جملاتی از کاربرد کلمه بیانلو

ولی دولت روسیه که با خلع محمد علی شاه مخالف بود، رحیم خان رئیس طایفه جلبیانلو را در قراچه داغ با پول و سلاح مجهز کرد و او رؤسای سی و دو طایفه شاهسون را که در منطقه وسیع ولایت اردبیل زندگی می‌کردند، با خود هم داستان کرده، اردبیل را محاصره کرد و شهر پس از بیست روز مقاومت در ۲۲ شوال ۱۳۲۷ ه‍. ق، سقوط کرد و بی‌رحمانه غارت شد.
آلماچوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سراجوی شرقی بخش سراجو شهرستان مراغه واقع شده‌است. این روستا بیشترین و با کیفیت ترین سیب را در منطقه و حومه دارد . نام این روستا از دو بخش تشکیل شده است آلما : سیب ، چوان : باغ و معنی نام این روستا باغ سیب است . در این روستا زیارت گاهی در بالای بلند ترین کوه روستا وجود دارد که به زیارتگاه آلماچوان یا اولیای آلماچوان معروف است که اهالی خود روستا با نام اوسد اوجاق آن را یاد میکنند که به معنای زیارتگاه بالاست .این روستا از شمال با روستای بیانلوجه ، از شرق با گلوجه ، از جنوب با کرمجوان و از غرب با روستای قیه بلاغی همسایه است .