بی احتیاط

معنی کلمه بی احتیاط در دانشنامه عمومی

بی احتیاط (فیلم ۱۹۵۸). بی احتیاط ( انگلیسی: Indiscreet ) فیلمی در ژانر کمدی رمانتیک به کارگردانی استنلی دانن است که در سال ۱۹۵۸ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به کری گرانت، اینگرید برگمن، و سسیل پارکر اشاره کرد.

معنی کلمه بی احتیاط در ویکی واژه

imprudente

جملاتی از کاربرد کلمه بی احتیاط

سخت می‌ترسم ازین حال. گفتم: ان شاء اللّه‌ که خیر و خوبی باشد. و من نیز بخیمه خویش بازآمدم و همچنین احتیاطی بکردم. و امیر، رضی اللّه عنه، بیشتری‌ از شب بیدار بود، کار میساخت و غلامان را اسب میداد و در معنی خزانه و هر بابی احتیاط میفرمود. و سالاران و مقدّمان همه برین صفت بودند.
در سال ۱۵۷۰ سومین جنگ مذهبی با صلح سن ژرمن آن لایه پایان یافت. بخشی از آن ازدواج بین پروتستان آنری، پادشاه ناوار و خواهر پادشاه مارگارت والوآ را به عنوان وسیله‌ای برای تضمین ثبات شرط می‌کرد. در همین زمان، آنری با او رابطه‌ای آغاز کرد که به سرعت در دربار پخش شد. پس از کشف این موضوع، برادرانش شارل نهم و آنری خشمگین شدند و با عصبانیت به مارگارت حمله کردند. در حالی که برخی پیشنهاد کردند که آنری با ترور مجازات شود، او راضی به اخراج از دربار به دلیل بی احتیاطی‌اش شد. در ۳ اکتبر با کاترین کلوز ازدواج کرد، بنابراین عنوان کنت ائو را از میراث او به خود گرفت.
در ۱۳ آذر ۱۳۸۹ عوامل سازنده فیلم برای فیلمبرداری از یکی از صحنه‌های این فیلم اقدام به بستن تونل رسالت کردند و همین امر باعث به وجود آمدن ترافیک سنگین در ساعات اولیه صبح شد. در ۲۱ دی ۱۳۸۹ یکی از هنروران فیلم نام ابراهیم مسعودی در حالی که گروه مشغول صرف ناهار بودند بر اثر بی احتیاطی از طبقه دوم ساختمانی سقوط کرد و درگذشت. لیدرهای طرفداران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سکانسهای تظاهرات‌های خیابانی این فیلم را ساماندهی می‌کردند.
خاطر صیاد نازک بود و من بی احتیاط تا کشیدم ناله خاموشی به فریادم رسید
چون درو گامی زنی بی احتیاط شیر تو خون می‌شود از اختلاط
عاقبت به سبب بی احتیاطی‌های یکی از یاران باراهیر به نام گورلیم دررفت‌وآمد به سمت املاک غارت شده اش در دورتونیون و آگاهی خادمان مورگوت از این موضوع، سرانجام او در خانه‌اش در حالی که فکر می‌کرد همسرش ای لینل زنده است و از دوری ناله می‌کند (صدای ناله‌ها در واقع افسونهایی بود که سائورون برای بدام انداختن او استفاده کرد) توسط اورک‌ها دستگیر شد.