بوتیک

بوتیک

معنی کلمه بوتیک در فرهنگ معین

[ فر. ] (اِ. ) مغازه ای که در آن لباس ، کفش ، عطر و مانند آن فروخته می شود.

معنی کلمه بوتیک در دانشنامه عمومی

بوتیک ( به فرانسوی: Boutique ) یک فروشگاه است که در آن پوشاک، کفش، عطر و مانند آن فروخته می شود. در زبان انگلیسی بوتیک به فروشگاه کوچکی گفته می شود که پوشاک و جواهرات مد روز یا لوکس بفروشد. واژه بوتیک در زبان فرانسه در معنای فروشگاه بکار می رود که خود آن برگرفته از واژه ای یونانی ( ἀποθήκη ) به معنی فروش خانه است.
در کشورهای غربی، واژه بوتیک معمولاً با کالاها و خدماتی در پیوند است که عناصری دارند که بهای بسیار گران آنها را توجیه کند.

معنی کلمه بوتیک در ویکی واژه

مغازه‌ای که در آن لباس، کفش، عطر و مانند آن فروخته می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه بوتیک

علی مشرقی (پرویز پرستویی) نویسنده، پس از جر و بحثی شدید با همسرش ،مهرانگیز، شبانه از خانه خارج می‌شود و با اتومبیلش بی‌هدف در خیابان‌ها پرسه می‌زند و اتفاقی با زنی خیابانی به نام مریم شکوهی (لیلا حاتمی) آشنا می‌شود و برای حمایت از او در برابر مردانی که به دنبالش هستند، همراهی‌اش می‌کند. مریم او را به آپارتمانش می‌برد تا دفتر شعرهایش را نشان دهد. علی با ورود مردی به نام مجید شهلا (آتیلا پسیانی) -صاحب یک بوتیک که خود را مالک مریم می‌داند- به ساختمان، در اتاقی پنهان می‌شود و صبح روز بعد در بازگشت به خانه با جسد همسرش روبه رو می‌شود که به شکل مرموزی به قتل رسیده‌است.
روبوتیک به عنوان یک موضوع علمی یا فلسفی، موضوعی رایج در ادبیات و فیلم‌های علمی تخیلی است. فیلم ماتریکس یکی از فیلمهایی است که می‌توان ادعا کرد در فرهنگ پاپ ریشه دارد که ژانر ویرانشهر در آینده را که بااستفاده از هوش مصنوعی رباتیک رخ می‌دهد به تصویر می‌کشد، در این فیلم انسانها و هوش مصنوعی آگاهانه برای کنترل سیاره زمین تلاش می‌کنند و منجر به نابودی بیشتر نژاد بشر می‌شود. . انیماتریکس، یک فیلم انیمیشن براساس ماتریکس است که به شدت بر روی مسائل اخلاقی و ناامنی‌های بین انسان و ربات متمرکزشده است. این فیلم به داستانهای کوتاه تبدیل شده‌است. انیمیشن‌های کوتاه انیماتریکس نیز به نام داستانهای آیزاک آسیموف نامگذاری شده‌اند.
در افراد مبتلا به سندرم حاد کرونری، درمان با آتورواستاتین با دوز بالا ممکن است نقش تثبیت پلاک را ایفا کند. در دوزهای بالا، استاتین‌ها اثرات ضد التهابی دارند، باعث کاهش هسته پلاک نکروزه می‌شوند و عملکرد اندوتلیال را بهبود می‌بخشند، که منجر به تثبیت پلاک و گاهی پسرفت پلاک می‌شود. انتظار مشابهی با استفاده از آتورواستاتین با دوز بالا به عنوان یک نوع پیشگیری از عود سکته مغزی ترومبوتیک ثانویه وجود دارد.
یک سوم جمعیت شهر صد هزار نفری دیربورن را کسانی تشکیل می‌دهند که ریشه عربی دارند. این مهاجرت‌ها بیشتر به جهت اشتغال در صنعت اتومبیل در این منطقه صورت گرفته‌است. خیابان «وارن» در دیربورن مرکز زندگی عربی در این منطقه‌است. در دهه‌های گذشته، از زمانی که تعدادی از مهاجران عرب شروع به تأسیس رستوران‌های خاورمیانه‌ای، سوپرها و بوتیک‌ها کردند، این منطقه توسعه بیشتری یافته‌است. یکی از برجسته‌ترین و مردمی‌ترین کسب‌وکاری که در این مدت ایجاد شده، صنایع غذایی شتیلا است. در سال ۱۹۷۹، شیرینی‌پزی به سبک عربی در این منطقه باز شده‌است. برخی از فروشگاه‌ها نیز تا حد داشتن شعب در مناطق دیگر رشد کرده‌اند.
کیت‌های مختلف دارای حساسیت ۹۳–۹۵٪ (نرخ مثبت واقعی) هستند. برای بیماران بستری، بر اساس یک مطالعه مشخص شد که حدود ۵۰٪ (میزان مثبت کاذب) در تشخیص بیماری ترومبوتیک وجود دارد.
این شرکت امروزه در حدود ۴٬۷۰۰ کارمند و ۱۳ نمایندگی تولید در سراسر جهان دارد. هم‌اکنون شرکت آرمانی مالک شبکه‌ای از ۳۰۰ فروشگاه و بوتیک در ۳۶ کشور جهان می‌باشد.