بنبری

بنبری

معنی کلمه بنبری در فرهنگستان زبان و ادب

{undercut} [مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست و جنگل] ایجاد برش گوِه ای در بُن درخت برای هدایت جهت افتادن درخت و جلوگیری از شکستن تنۀ آن

معنی کلمه بنبری در دانشنامه عمومی

latitudeبنبریlongitudeبنبری
بَنبِری ( به انگلیسی: Banbury ) یک شهر بازاری در بریتانیا است که در آکسفوردشر واقع شده است.
بنبری ۴۶٬۸۵۳ نفر جمعیت دارد.
شهر ارمون خواهرخواندهٔ بنبری هست.

معنی کلمه بنبری در دانشنامه آزاد فارسی

بَنْبِری (Banbury)
بازار شهری در آکسفوردشِر، مرکز انگلستان، کنار رود چاروِل، ۴۰کیلومتری شمال آکسفورد، و مرکز اداری شورای بخش چارول. جمعیت آن ۳۹,۹۰۰ نفر است(۱۹۹۱). صنایع اش عبارت اند از فر آوری مواد غذایی، چاپ، و تولید قطعات خودرو، لوازم برقی و آلومینیوم. پیوریتن ها در ۱۶۰۲ صلیب بَنْبِری را از بین بردند، اما در ۱۸۵۹ صلیب جدیدی جایگزین آن شد. قلعه ای از ۱۱۲۵م در بنبری وجود داشت که در جنگ داخلی انگلستانویران شد. در ۱۴۶۹م، در خلال جنگ گل ها، یورک ها در نبرد بنبری شکست خوردند. در جنگ داخلی انگلستان، بنبری در ۱۶۴۲ تسلیم چارلز اول شد و به محاصرۀ طرفداران پارلمان درآمد، و پادگان شهر سرانجام در ۱۶۴۶ تسلیم شد. این شهر، به ویژه در قرن ۱۳م، از مراکز مهم دادوستد پارچه های پشمی بود، اما افتتاح آبراه آکسفورد در ۱۷۹۰، که بنبری را به میدلندز متصل می کرد، به رشد صنایع نو کمک کرد.

معنی کلمه بنبری در ویکی واژه

ایجاد برش گوِه‏ای در بُن درخت برای هدایت جهت افتادن درخت و جلوگیری از شکستن تنۀ آن.

جملاتی از کاربرد کلمه بنبری

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال بنبری یونایتد، باشگاه فوتبال سوئیندون تاون، باشگاه فوتبال چلسی، باشگاه فوتبال لوتون تاون، باشگاه فوتبال ردینگ، باشگاه فوتبال آکسفورد یونایتد، باشگاه فوتبال لینکولن سیتی، باشگاه فوتبال براکلی تاون، باشگاه فوتبال دیدکات تاون، باشگاه فوتبال کترینگ تاون، باشگاه فوتبال هرفورد یونایتد، و باشگاه فوتبال کاردیف سیتی اشاره کرد.
فَمَنْ عُفِیَ لَهُ مِنْ أَخِیهِ این هاء در له با قاتل شود، کشته را به برادر کشنده خواند و عصمت اسلام و برادری میان قاتل و قتیل بخون ناحق بنبرید، و نیز بقتل اسم ایمان از وی به نیفتاد که در تحت این خطاب است که یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا و این عفو آنست که اولیاء کشته خود به بخشند و بدیت صلح کنند. میگوید هر کس که وی را از برادر کشته وی قصاص عفو کنند فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَیْهِ بِإِحْسانٍ قاتل را گوئید یعنی تا بر پی دیت سپردن رود، به نیکویی و کارگزاردن بزودی.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال کولچستر یونایتد، باشگاه فوتبال برنتفورد، باشگاه فوتبال آکسفورد سیتی، باشگاه فوتبال تورکی یونایتد، و باشگاه فوتبال بنبری یونایتد اشاره کرد.