بلوف

معنی کلمه بلوف در لغت نامه دهخدا

بلوف. [ بْلُف ْ / ب ِ لُف ْ ] ( فرانسوی ، انگلیسی ، اِ ) بلف. رجوع به بلف شود.
- بلوف زدن ؛ بلف زدن. رجوع به بلف زدن شود.

معنی کلمه بلوف در فرهنگ عمید

۱. [مجاز] ادعای دروغین کسی برای ترساندن یا تحت تٲثیر قرار دادن دیگران.
۲. نوعی بازی ورق که بازندۀ آن کسی است که بیشترین برگه را داشته باشد.

معنی کلمه بلوف در فرهنگ فارسی

توپ وتشر، توپ میان تهی، توپ میان تهی، توخالی
( اسم ) سخن لاف و گزاف توپ تو خالی . بلوف .

جملاتی از کاربرد کلمه بلوف

کمبود ریبلوفلاوین یا آریبوفلاوینوز در اثر کمبود ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین) در بدن ایجاد می‌شود. این اختلال معمولاً همراه با سوءتغذیه پروتئین-انرژی یا الکلیسم دیده‌می‌شود.
در پاسخ به تقاضای رئیس‌جمهور آبراهام لینکلن برای ۷۵ هزار نیروی داوطلب جهت کمک برای دفاع از پایتخت ملت پس از سقوط دژ سامتر و افتادنش در دست نیروهای مؤتلفه اواسط آوریل ۱۸۶۱ میلادی، در طلوع جنگ داخلی آمریکا هنگی را برپا داشت که از شهر نیویورک و فیلادلفیا نیرو جذب می‌کرد. در ۱۷ مه ۱۸۶۱ میلادی، به او سرتیپی داوطلبان پیشنهاد داده شد، او از این افتخار صرفنظر کرده و به جایش تصمیم گرفت تا به عنوان سرهنگ هنگ هفتاد و یکم پیادهٔ پنسیلوانیا و سرتیپ داوطلبان در ۱۸۶۱ خدمت کند. با این حال تصدی او بر این سمت‌ها کوتاه مدت بود. در ۲۱ اکتبر ۱۸۶۱ میلادی، او در بلوف نبرد توپ‌های ویرجینیا کشته شد. سپس بقایای او به کالیفرنیا بازگردانده شد و در قبرستان ملی سانفرانسیسکو آرمید.
در دکوراسیون داخلی به عنوان مثال برای خانه می‌توان از وسایلی مثل تابلوفرش یا هر کالای دیگری که به زیبایی محل کمک کند، استفاده کرد. هنر دکوراسیون کار سخت و حرفه‌ای است که امروزه در دانشگاه‌ها به عنوان یک شغل تدریس و آموزش داده می‌شود.
بازیگری که طرف مقابل خود را با یک اولتیماتوم معرفی می کند باید آماده باشد تا تهدید را جبران کند ، به عنوان مثال ، اگر طرف مقابل به خواسته های خود عمل نکند ، اقدام نظامی را آغاز می کند. اگر بازیگر تهدید شده تصمیم نگیرد که آن را رعایت کند ، خطرات وجود دارد. از یک طرف ، اگر بازیگری که اولتیماتوم ارائه می دهد حاضر به انجام عمل تهدیدآمیز نباشد ، ممکن است بازیگر دیگر "بلوف خود را بخواند" و انتخاب بین سقوط تحقیرآمیز و نتیجه ناخواسته (مانند جنگ) را انتخاب کند. از طرف دیگر ، حریف ممکن است اولتیماتوم را جدی گرفته و اقدامات مقدماتی را انجام دهد. این اولتیماتوم ممکن است حریف را ترغیب کند که ثابت قدم بماند تا ضعف دیده نشود
او در کمپین‌های تبلیغاتی برندهای بربری، ژان پل گوتیه، مارک جیکوبز، ورساچه، آلبرتا فرتی، ژیوانشی، میسونی، لا پرلا، روبرتو کاوالی، جورجو آرمانی، لا سنزا، گروه موره‌لاتو، بی‌بی، لرد اند تیلور، لاکست، آرمانی،‌ گس، بلوفین، ساکس فیفت اونیو، ویکتوریا سیکرت و اوان ظاهر شد. در اکتبر ۲۰۱۵، او به عنوان سخنگوی بین‌المللی جدید لورئال معرفی شد.
فیلم بعدی او آندری روبلوف، دربارهٔ راهبی در سده‌های میانه بود که به بزرگ‌ترین شمایل‌نگار تمام دوران‌ها بدل شد. فیلم که در سال ۱۹۶۶ تکمیل شد و درجشنوارهٔ کن به نمایش درآمد، تا سال ۱۹۷۱ درروسیه اکران نشد، و تا آن موقع شهرت زیرزمینی فراوانی به دست آورده بود.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به سولاریس، استاکر، آندری روبلوف، عروج و آینه اشاره کرد.
آندری روبلوف (به روسی: Андрей Рублёв) فیلمی در ژانر درام تاریخی به کارگردانی آندری تارکوفسکی محصول ۱۹۶۶ اتحاد جماهیر شوروی سابق است. فیلم برداشتی آزاد از زندگی آندری روبلف، نقاش مشهور روسی دوره رنسانس است.
در سال ۱۹۶۹ دنیل گرین، آنارکو-کمونیست پلتفرمیست فرانسوی مقاله‌ای با عنوان «مارکسیسم لیبرترین؟» منتشر می‌کند که در آن به مناظرات میان کارل مارکس و میخائیل باکونین در بین‌الملل اول می‌پردازد و سپس می‌نویسد: «مارکسیسم لیبرترین جبرگرایی و سرنوشت‌گرایی را رد می‌کند و جایگاه مهم‌تر را به اراده، غریزه، تخیل و سرعت بازتاب فردی و به غرایز عمیق توده‌ها می‌دهد که در مقاطع بحرانی به مراتب دوراندیش‌تر از منطق 'نخبگان' است. مارکسیسم لیبرترین به عواقب غافلگیری، برانگیختن و بی‌باکی می‌اندیشد، اجازه نمی‌دهد یک دستگاه سنگین 'علمی' آن را سردرگم و فلج کند، حرف‌های دوپهلو نمی‌زند و بلوف‌زنی نمی‌کند و از خودش در مقابل ماجراجویی و در عین حال ترس از ناشناخته‌ها مراقبت می‌کند».
برخی جانوران سمی هستند و با استفاده از رنگ هشدار این پیام را به‌درستی به شکارچی منتقل می‌کنند و با این کار جان شکارچی نیز حفظ می‌شود. برخی جانوران دیگر بدون این‌که سمی باشند این رنگ‌ها را به‌خود گرفته و پیام را بدون این‌که درست باشد به منظور بازدارندگی القا می‌کنند. این موضوع دقیقاً همان مکانیزم رفتار ترسناک است که در آن، طعمه تلاش می‌کند تا شکارچی را با ظاهری تهدیدآمیز به وحشت بیندازد - بلوف‌زدنی که در حقیقت هیچ‌گونه سازوکار دفاع مستحکمی پشت آن نبوده و از آن پشتیبانی نمی‌کند - این اصطلاح در سال ۱۸۷۷ و توسط ادوارد بَگنال پولتُن ابداع شد. رنگ هشداری که پولتن معرفی کرد، اصولاً در راستای توضیح مفهوم کلی مبحث رنگ هشدار ارائه‌شده توسط آلفرد راسل والاس بود.